Відділ освіти, молоді та спорту Хустської районної державної адміністрації

Виховна робота

 

  14 березня у великій залі РДА відбулася спільна нарада-семінар ЗДВР та голів МО класних керівників. У роботі семінару взяли участь: голова районної ради Іванчо Юрій Олексійович та заступник голови Хустської РДА Попович Михайло Мафтейович. У ході роботи було висвітлено питання щодо ювілейної річниці проголошення Карпатської України (О.В.Чулей, вчитель Нижньобистрівської ЗОШ І – ІІІ ст. ім. В.Вовчка, М.П. Поган, вчитель Рокосівської ЗОШ І – ІІІ ст.), яке розпочалося вшануванням героїв Карпатської України хвилиною мовчання. Досвідом роботи поділилася заступник директора з виховної роботи Березівської ЗОШ І – ІІІ ст. – Фізер Т.І.
Виховання підростаючого покоління – актуальна проблема в сучасному світі. Отже, ідея даного зібрання, запропонована головним спеціалістом відділу освіти, молоді та спорту Хустської РДА Антал Л. Д., є дуже дієвою. Любов Дмитрівна надала чіткі рекомендації щодо організації виховної роботи в загальноосвітніх закладах району, особлива увага зверталася на ведення документації з виховної роботи.

   

                                           

 

Про організацію роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу

Прийняття законів України „Про запобігання та протидію домашньому насильству” та „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу” потребує вжиття заходів до організації роботи у закладах освіти, спрямованих на захист прав та інтересів дітей, а також інших учасників освітнього процесу.

Тому, 14 лютого 2019 року проведено нараду постійно – діючого семінару заступників директорів з виховної роботи закладів загальної середньої освіти спільно з керівниками закладів загальної середньої освіти І ступеня на тему: „Про організацію роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу”.

Метою наради було визначення механізму взаємодії суб'єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статті, спрямованого на забезпечення комплексного інтегрованого підходу до подолання насильства та сприяння реалізації прав осіб, постраждалих від насильства, шляхом запобігання насильству, ефективного реагування на факти насильства, надання допомоги та захисту постраждалим особам, забезпечення відшкодування заподіяної шкоди, належного розслідування фактів насильства та притягнення кривдників до передбаченої законом відповідальності.

Антал Л.Д., головний спеціаліст відділу освіти райдержадміністрації зауважила, що у нормативно – правових документах з питань запобігання та протидію домашньому насильству та булінгу чітко вказано на те, що провідну роль у боротьбі з булінгом та домашнім насильством відведено педагогічним працівникам. Покладено обов’язки щодо проведення з учасниками освітнього процесу виховної роботи із запобігання та протидію домашньому насильству та боулінгу, інформаційно – просвітницьких заходів, необхідності невідкладного інформування про випадки домашнього насильства, що стали їм відомі та організації роботи практичними психологами, соціальними педагогами з постраждалими дітьми, тощо.

Для забезпечення виконання відповідних завдань слід проводити таку роботу у координації із службою у справах дітей, підрозділами органів Національної поліції, відділами охорони здоров’я, місцевими органами самоврядування, громадськими організаціями, тощо. Виносити зазначені питання на розгляд педагогічних рад.

Обов’язки щодо проведення роботи, спрямованої на запобігання і протидію домашньому насильству та булінгу слід включити до посадових інструкцій педагогічних працівників (класні керівники, практичні психологи, соціальні педагоги, медсестри, тощо). Крім того, під час проведення атестації педагогічних працівників оцінювати стан виконання ними таких обов’язків.

 Досвідом роботи щодо організації діяльності учнівського самоврядування з урахуванням заходів за ініціативою Всеукраїнської ради старшокласників ділилася Угляй Н.І., методист центру позашкільної роботи.

 

 

Рошко М.М., секретар

постійно – діючого семінару заступників директорів з виховної роботи

закладів загальної середньої освіти Хустського району

   

   

                                                 

 

 

Профілактика професійного вигорання у закладах

 

У наших руках найбільша цінність світу - людина.

                                                                            Ми творимо людину, як скульптор творить

свою статую з безформного шматка мармуру.

Десь у глибині цієї мертвої брили лежать

прекрасні риси, які належать добути,

очистити від усього зайвого
В.О.Сухомлинський

 

Нова українська школа - це докорінне реформування освіти в Україні, яке вимагає від учителя базові компетентності, одним з яких є і психологічна компетентність. Це усвідомлення ціннісної значущості фізичного, психічного і морального здоров’я. Але це неможливо якщо показники психічного здоров’я вчителя знижуються.

І саме тому, з метою визначення причин й ознак синдрому вигорання, обговорення ефективних шляхів його подолання; здійснення профілактики стресів у педагогічному середовищі; допомоги вчителям розібратися у своїх власних життєвих поглядах; сприянні розумінню цінностей та необхідності самопізнання, вихованню в собі професійної впевненості; формуванні навичок психогігієни у повсякденному житті 20.12.2018 проведено семінар – практикум постійно – діючого семінару заступників директорів з виховної роботи закладів загальної середньої освіти Хустського району.

Досвідом роботи ділилася заступник директора з виховної роботи Олександрівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Гарастей Марія Василівна.

З інформаційного повідомлення Марії Василівни педагоги ознайомились з поняттям „Професійне вигорання”, симптомами професійного вигорання, сферами особистості, які страждають через професійне вигорання, проведено вправу „Асоціаціїї”.

Іноді самій людині буває складно зрозуміти, у чому справа: дійсно у вигоранні чи у неправильному виборі професії. Тому учасники тренінгу виконали простий тест і розібралися у собі. Наступним кроком була вправа „Моє дерево життя”.

Наше головне завдання в житті – створити своє справжнє „Я”, тобто сформувати з себе людину, яка керує своїм життям і впливає на обставини. Ця вправа допомогла краще зрозуміти свої ідеї та настанови через усвідомлення їх джерела, а також впливати на ваші ідеї на ваші вчинки. Щоб краще уявити свої ідеї, спробували скористатися символом дерева.

В даній ситуації надзвичайно важливо здійснювати заходи, спрямовані на попередження та ліквідацію даного синдрому у педагогів.

Марія Василівна провела з учасниками семінару: релаксаційну техніку „Подих очищення, релаксаційну вправу Вивчення рівня щастя , вправу Дружня порада. Виконання психотехнічних вправ не потребує багато часу і спеціальних приміщень; ознайомила з іграми-формулами, які у свою чергу, використовуються для вербального самонавіювання.

Антал Л. Д., головний спеціаліст відділу освіти райдержадміністрації зауважила, що тема надзвичайно важлива адже саме з 2018 року розпочалось реформування освіти. Сучасний стан вітчизняної освітньої системи характеризується активним упровадженням інноваційних технологій у педагогічний процес. В умовах змін, які відбуваються сьогодні, все більш високі вимоги ставляться не тільки до професійних знань, умінь та навичок учителя, але й до рівня його особистісного саморозвитку, його психологічного самопочуття.

Для уникання ефекту "вигорання" дуже важливо дозувати свою працю і вміти вчасно її закінчити. Багато з нас, починаючи якийсь життєвий проект, створюють безліч планів і намагаються зробити їх безкінечними.

Рошко М.М., секретар

постійно – діючого семінару заступників директорів з виховної роботи закладів загальної середньої освіти Хустського району

   

   

   

                                             

 

 

Благодійна акція Привітай солдата зі святом

У сучасних суспільно-політичних умовах, коли Україна ціною життя Героїв Небесної Сотні, зусиллями українських військових, добровольців, волонтерів відстоює свободу і територіальну цілісність, пріоритетного значення набуває патріотичне виховання дітей та учнівської молоді.

Події останнії місяців дають підстави стверджувати, що переважна більшість громадян України, серед яких є і діти, і молодь, виявили високу патріотичну свідомість та міцну громадянську позицію. Це є свідченням системної виховної роботи педагогічних колективів навчальних закладів.

Тому, з метою підтримки воїнів антитерористичної операції (зараз - операції об’єднаних сил) формування громадської й соціальної активності дітей та учнівської молоді, розвитку в них почуття милосердя, толерантності, колективізму вже третій рік поспіль освітяни Хустського району організовують благодійні акції: у 2016 році проходила благодійна акція „Підтримай Героя”, у  2017 - „Великодній кошик для солдата”.

В цьому році за ініціативи начальника відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації Русина П.П., головного спеціаліста Антал Л.Д. та заступників директорів з виховної роботи з 20 по 30 листопада організовано і проведено в закладах загальної середньої освіти району благодійну акцію „Привітай солдата зі святом”, приурочену до Дня Збройних Сил України та Новорічних і Різдвяних свят, координатором якої призначено Хустський районний Центр позашкільної роботи.

Важливу допомогу в організації проведення акції надала волонтер Надія Володимирівна Бузіна.

Учні та працівники всіх закладів загальної середньої освіти взяли активну участь у благодійній акції. Приємно відмітити, що до акції приєдналися і батьківські колективи, органи місцевого самоврядування, громадськість населення.

У рамках проведення благодійної акції „Привітай солдата зі святом” були організувані ярмарки, благодійні концерти, патріотичні акції, тощо.

При проведенні заходів зібрано продукти харчування (кава, лимони, вода, консервовані овочі, фрукти, сухе тісто, солодощі…), дитячі малюнки, листи, обереги, сувеніри, браслети для воїнів та 104 подарункові пакунки (іграшки) до Дня Святого Миколая для дітей, які проживають у зоні антитерористичних операцій.

Також в рамках цієї благодійної справи було зібрано чималу суму грошей (37 500 грн.), на які придбано найнеобхідніші речі Закарпатським воїнам (медикаменти, засоби гігієни, одіяла (3 шт.), вологі серветки (60 упаковок), шерстяні шкарпетки (10 пар), термошкарпетки (4 блоки), тепле взуття (21-а пара, кава (3 блоки), рукавиці, тощо).

Відділ освіти, молоді та спорту Хустської районної державної адміністрації щиро дякує всім, хто взяв участь  в благодійній акції „Привітай солдата зі святом”, які заради суспільного добра, намагаються своїми благородними вчинками змінити життя на краще.

       Разом ми сила!

 

                                                                                                                                                        Федорюк Г.В., методист

                                                                                                                                                             Хустського районного

Центру позашкільної роботи

 

   

   

                                                              

 

 

Про принципи „педагогіки партнерства”, як основи формування виховного середовища у Новій українській школі

27.09.2018 року проведено засідання постійно - діючого семінару заступників директорів з виховної роботи закладів загальної середньої освіти Хустського району.

Мета засідання - психолого-педагогічний аналіз проблеми педагогіки партнерства, формування та розвитку толерантної особистості, визначення основних шляхів її розв'язання в основному середовищі.

Складні суспільні трансформаційні процеси сьогодення ставлять нові вимоги щодо функціонування нової української школи. Згідно концепції "Нова українська школа", що ухвалена рішенням колегії МОН від 27.10.2016 року, батькам та вчителям треба тісно співпрацювати.

Нова українська школа грунтується на таких цінностях, як дитинство, радість, особливість, здоров'я, безпека. Вона повинна стати безпечним місцем, без насильства і дискримінації, спрямованим на залученні дітей до активних самостійних дій та творчості.

В умовах Нової української школи робота в команді, вміння слухати один одного набуває нового змісту. Щоденна увага до дитячої праці і творчості дозволяє підвищувати їхню самооцінку, формує гідність. 

Як будуть будуватися відносини між вчителями, батьками, адміністрацією школи і учнями Нової української школи, яким буде партнерський соціум у закладі - залежить від кожної школи особисто. Головне завдання, щоб ця співдружність працювала на дитину, на випускника XXI століття.

Підсумовуючи засідання, Антал Л.Д відмітила, що освітні заклади мають працювати на засадах "педагогіки партнерства", зокрема: доброзичливості і позитивного ставлення; поваги до особистості; діалогу - взаємодії - взаємоповаги; довіри у відносинах, стосунках; розподіленого лідерства (про активність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність звя'зків), принципів соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов'язань, обовязковість виконання домовленості).

 

Фізер Т.І., голова постійно – діючого семінару заступників директорів з виховної роботи закладів загальної середньої освіти Хустського району, ЗДВР БерезівськоїІ – ІІІ ст.