Відділ освіти Хустської районної державної адміністрації

Виховна робота

 

Міжнародний День Миру

 21вересня кожного року в усьому світі традиційно відзначають Міжнародний День Миру. В Україні День миру святкують щорічно від 2002 року.

 Для декого мир - це повсякденна реальність. На вулицях спокійно, діти ходять до школи, а будинкам не загрожують ворожі снаряди. Проте для дуже багатьох людей у сучасному світі мир - це лише мрія. Ці люди постійно живуть в страху та атмосфері нестабільності, для них кожен день - може стати останнім. Саме для них і існує День миру.

Міжнародний день миру - це день загального припинення вогню і відмови від насильства. Понад 25 років тому Генеральна Асамблея проголосила Міжнародний день миру як день загального припинення вогню і відмови від насильства. Це свято покликане змусити людей не тільки задуматися про мир, але і зробити щось заради нього. Міжнародний день миру - дає кожному з нас можливість справою довести свою прихильність до миру, ставши поборником цілей в галузі сталого розвитку, - так сказано в щорічному святковому посланні ООН.

У якості емблеми до Дня миру використовують зображення білого голуба з оливковою гілкою. Її творцем є Пабло Пікассо. Вперше цей символ був представлений на Всесвітньому конгресі прихильників миру, що проходив у Парижі в 1949 році. Для України святкування Для миру актуальне як ніколи. По всій країні проводять мирні акції та флешмоби. Один із таких заходів - всеукраїнська акція "День миру іn UA", мета якої сприяти миру і взаєморозумінню в українському суспільстві. У школі проводять виховні години, де вчителі розповідають про важливість миру для кожного з нас. Також діти вирізають білих голубів, які й є символом миру, а також пишуть листи для військових, які боронять мирне небо кожного дня на фронті. Бажаємо вам миру в країні, в усьому світі, щастя, міцного здоров'я та благополучного життя!

У рамках тижня класних керівників у Рокосівській ЗОШ І-ІІІ ст.учні 5-6 -х класів та гуртківці ХРЕТЦУМ організували і взяли участь у флеш мобі до Всесвітнього дня Миру "Ми за Мир"!(керівник: Шпір О.В. та Келемен М.М.)

  

  

Боронявський ЗОШ І-ІІІ ступенів

   

   

  

Крайниківський ЗОШ І-ІІІ ступенів

Традиційно 21 вересня в Україні та в усьому світі відзначають Міжнародний день миру. Мир – це щоденна праця кожного громадянина задля вдосконалення, розвитку і спокою в країні. Учні Крайниківського освітнього закладу готувались до цього дня, показавши, що тема миру стосується всіх- і дорослих, і малих. Це крик душі кожного патріота своєї держави.

https://www.facebook.com/sarvadii/videos/2716864495268522

Нижньобистрівська ЗОШ І-ІІІ ст. імені Василя Вовчка

https://www.facebook.com/200101113814340/videos/357252585463271 

Гімназія-інтернат міста Хуст

  

  

  

  

Стеблівська ЗОШ І-ІІІ ступенів

В ці непрості часи для України і цілого світу хочеться іноді сказати: "Зупинімося на мить! Озирнімось навколо! Подякуймо Богу за мирне небо! За хліб на столі і тепло в оселі! Не все ж так погано у нашому домі!"

Колектив Стеблівського навчального закладу щиро вітає всіх-всіх з наступаючим Днем Миру! Нехай мир панує в нашій країні! Нехай мир панує в кожній оселі і в кожному серці! Нехай наші діти шикуються в шеренги лише для ГРИ, а заплющують очі лише від яскравого СОНЕЧКА! Нехай Бог благословить мирне майбутнє наших дітей та процвітання нашої країни!

ЗІ СВЯТОМ.

 

 14 березня у великій залі РДА відбулася спільна нарада-семінар ЗДВР та голів МО класних керівників. У роботі семінару взяли участь: голова районної ради Іванчо Юрій Олексійович та заступник голови Хустської РДА Попович Михайло Мафтейович. У ході роботи було висвітлено питання щодо ювілейної річниці проголошення Карпатської України (О.В.Чулей, вчитель Нижньобистрівської ЗОШ І-ІІІ ст.ім. В.Вовчка, М.П.Поган, вчитель Рокосівської ЗОШ І-ІІІ ст.), яке розпочалося вшануванням героїв Карпатської України хвилиною мовчання. Досвідом роботи поділилася заступник директора з виховної роботи Березівської ЗОШ І-ІІІ ст. - Фізер Т.І.

Виховання підростаючого покоління - актуальна проблема в сучасному світі. Отже, ідея даного зібрання, запропонована головним спеціалістом відділу освіти, молоді та спорту Хустської РДА Антал Л.Д., є дуже дієвою. Любов Дмитрівна надала чіткі рекомендації щодо організації виховної роботи в загальноосвітніх закладах району, особлива увага зверталася на ведення документації з виховної роботи.

 

   

                                           

 

Про організацію роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу

Прийняття законів України "Про запобігання та протидію домашньому насильству" та "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу" потребує вжиття заходів до організації роботи у закладах освіти, спрямованих на захист прав та інтересів дітей, а також інших учасників освітнього процесу.

Тому, 14 лютого 2019 року проведено нараду постійно - діючого семінару заступників директорів з виховної роботи закладів загальної середньої освіти спільно з керівниками закладів загальної середньої освіти І ступеня на тему: "Про організацію роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу".

Метою наради було визначення механізму взаємодії суб'єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статті, спрямованого на забезпечення комплексного інтегрованого підходу до подолання та сприяння реалізації прав осіб, постраждалих від насильства, шляхом запобігання насильству, ефективного реагування на факти насильства, надання допомоги та захисту постраждалим особам, забезпечення відшкодування заподіяної шкоди, належного розслідування фактів насильства та притягнення кривдників до передбаченої законом відповідальності.

Антал Л.Д., головний спеціаліст відділу освіти райдержадміністрації зауважила, що у нормативно - правових документах з питань запобігання та протидію домашньому насильству та булінгу чітко вказано на те, що провідну роль у боротьбі з булінгом та домашнім насильством відведено педагогічним працівникам. Покладено обов'язки щодо проведення з учасниками освітнього процесу виховної роботи із запобігання та протидію домашньому насильству та боулінгу, інформаційно - просвітницьких заходів, необхідності невідкладного інформування про випадки домашнього насильства, що стали їм відомі та організації роботи практичними психологами, соціальними педагогами з постраждалими дітьми, тощо.

Для забезпечення виконання відповідних завдань слід проводити таку роботу у координації із службою у справах дітей, підрозділами органів Національної поліції, відділами охорони здоров'я, місцевими органами самовядування, громадськими організаціями, тощо. Виносити зазначені питання на розгляд педагогічних рад.

Обов'язки щодо проведення роботи, спрямованої на запобігання і протидію домашньому насильству та булінгу слід включити до посадових інструкцій педагогічних працівників (класні керівники, практичні психологи, соціальні педагоги, медсестри, тощо). Крім того, під час проведення атестації педагогічних працівників оцінювати стан виконання ними таких обов'язків.

Досвідом роботи щодо організації діяльності учнівського самоврядування з урахуванням заходів за ініціативою Всеукраїнської ради старшокласників ділилася Угляй Н.І., методист центру позашкільної роботи.

 

Рошко М.М., секретар

постійно - діючого семінару

заступників деректорів з виховної роботи

закладів загальної середньої освіти Хустського району

 

 

 

   

 

   

 

                                                 

 

 

Профілактика професійного вигорання у закладах

 

У наших руках найбільша цінність світу - людина.

                                                                            Ми творимо людину, як скульптор творить

свою статую з безформного шматка мармуру.

Десь у глибині цієї мертвої брили лежать

прекрасні риси, які належать добути,

очистити від усього зайвого
В.О.Сухомлинський

 

Нова українська школа - це докорінне реформування освіти в Україні, яке вимагає від учителя базові компетентності, одним з яких є і психологічна компетентність. Це усвідомлення ціннісної значущості фізичного, психічного і морального здоров’я. Але це неможливо якщо показники психічного здоров’я вчителя знижуються.

І саме тому, з метою визначення причин й ознак синдрому вигорання, обговорення ефективних шляхів його подолання; здійснення профілактики стресів у педагогічному середовищі; допомоги вчителям розібратися у своїх власних життєвих поглядах; сприянні розумінню цінностей та необхідності самопізнання, вихованню в собі професійної впевненості; формуванні навичок психогігієни у повсякденному житті 20.12.2018 проведено семінар – практикум постійно – діючого семінару заступників директорів з виховної роботи закладів загальної середньої освіти Хустського району.

Досвідом роботи ділилася заступник директора з виховної роботи Олександрівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Гарастей Марія Василівна.

З інформаційного повідомлення Марії Василівни педагоги ознайомились з поняттям „Професійне вигорання”, симптомами професійного вигорання, сферами особистості, які страждають через професійне вигорання, проведено вправу „Асоціаціїї”.

Іноді самій людині буває складно зрозуміти, у чому справа: дійсно у вигоранні чи у неправильному виборі професії. Тому учасники тренінгу виконали простий тест і  розібралися у собі. Наступним кроком була вправа "Моє дерево життя".

Наше головне завдання в житті - створити своє справжнє "Я", тобто сформувати з себе людину, яка керує своїм життям і впливає на обставини. Ця вправа допомогла краще зрозуміти свої ідеї та настанови через усвідомлення їх джерела, а також впливати на ваші ідеї на ваші вчинки. Щоб краще уявити свої ідеї, спробували скористатися символом дерева.

В даній ситуації надзвичайно важливо здійснювати заходи, спрямовані на попередження та ліквідацію даного синдрому у педагогів.

Марія Василівна провела з учасниками семінару: релаксаційну техніку „Подих очищення, релаксаційну вправу Вивчення рівня щастя , вправу Дружня порада”. Виконання психотехнічних вправ не потребує багато часу і спеціальних приміщень; ознайомила з іграми-формулами, які у свою чергу, використовуються для вербального самонавіювання.

Антал Л. Д., головний спеціаліст відділу освіти райдержадміністрації зауважила, що тема надзвичайно важлива адже саме з 2018 року розпочалось реформування освіти. Сучасний стан вітчизняної освітньої системи характеризується активним упровадженням інноваційних технологій у педагогічний процес. В умовах змін, які відбуваються сьогодні, все більш високі вимоги ставлення не тільки до професійних знань, умінь та навичок учителя, але й до рівня його особистісного саморозвитку, його психологічного самопочуття.

Для уникання ефекту "вигорання" дуже важливо дозувати свою працю і вміти вчасно її закінчити. Багато з нас, починаючи якийсь життєвий проект, створюють безліч планів і намагаються зробити їх безкінечними.

 

Рошко М.М., секретар

постійно – діючого семінару

заступників директорів з виховної роботи

закладів загальної середньої освіти Хустського району

   

   

   

                                             

 

Безпечне освітнє середовище – дієвий інструмент з подолання шкільного цькування!

         Основними ідеями сучасної освіти, що підтримуються і поширюються Міжнародною організацією ЮНІСЕФ, є ідеї забезпечення прав, свобод та інтересів дітей.

         Вже ні для кого не таємниця, що суспільний запит спрямований на школу, яка є не тільки місцем, де дітей навчають, а насамперед простором для їхнього повноцінного розвитку, осередком успішних, креативних і щасливих людей. Такий омріяний навчальний заклад можливий лише в атмосфері фізичного комфорту, сприятливого соціального та психологічного клімату, що підтримує особистість, яка розвивається, вчасно реагує на її потреби та з повагою ставиться до її особливостей.

         Реформа освіти в Україні набирає обертів. З огляду на процес децентралізації влади, перед територіальними громадами постає питання і управління освітою. Створення ефективної системи освіти є завдання складним і надзвичайно відповідальним. Тому для освітян важливо мати дієвий інструментарій для цієї роботи зорієнтований на безпечну взаємодію дітей і дорослих в освітньому процесі, а також захист дітей від насильства та зловживань з боку однолітків і дорослих (батьків опікунів або працівників навчальних закладів).

Що таке 7W?

         7W – освітній орієнтир для педагогів усіх категорій закладів Хустського району, який уособлює цікавий навчально-методичний простір, відповідаючи на сім ключових запитань – Що? Де? Для чого? Коли? Хто? Перемога у світі!

         Тому 7W – це, в першу чергу, унікальна концепція попередження, протидії, подолання шкільного насильства, це можливість як для вчителів, так і для учнів, її батьків та всіх, кому небайдужа школа отримати відповідні на запитання, які їх турбують із цієї проблеми.

         Насильство в школі – проблема школи XXI століття, проблеми, яку потрібно вирішувати та про яку ми не можемо не говорити сьогодні.

         Сподіваємося, що запропонована сторінка стане у природі усім тим, хто шукає дієвий шлях для створення безпечного освітнього простору, у якому не має місця порушенню прав дитини!

 

Про принципи „педагогіки партнерства”, як основи формування виховного середовища у Новій українській школі

27.09.2018 року проведено засідання постійно - діючого семінару заступників директорів з виховної роботи закладів загальної середньої освіти Хустського району.

Мета засідання - психолого-педагогічний аналіз проблеми педагогіки партнерства, формування та розвитку толерантної особистості, визначення основних шляхів її розв'язання в основному середовищі.

Складні суспільні трансформаційні процеси сьогодення ставлять нові вимоги щодо функціонування нової української школи. Згідно концепції "Нова українська школа", що ухвалена рішенням колегії МОН від 27.10.2016 року, батькам та вчителям треба тісно співпрацювати.

Нова українська школа грунтується на таких цінностях, як дитинство, радість, особливість, здоров'я, безпека. Вона повинна стати безпечним місцем, без насильства і дискримінації, спрямованим на залученні дітей до активних самостійних дій та творчості.

В умовах Нової української школи робота в команді, вміння слухати один одного набуває нового змісту. Щоденна увага до дитячої праці і творчості дозволяє підвищувати їхню самооцінку, формує гідність. 

Як будуть будуватися відносини між вчителями, батьками, адміністрацією школи і учнями Нової української школи, яким буде партнерський соціум у закладі - залежить від кожної школи особисто. Головне завдання, щоб ця співдружність працювала на дитину, на випускника XXI століття.

Підсумовуючи засідання, Антал Л.Д відмітила, що освітні заклади мають працювати на засадах "педагогіки партнерства", зокрема: доброзичливості і позитивного ставлення; поваги до особистості; діалогу - взаємодії - взаємоповаги; довіри у відносинах, стосунках; розподіленого лідерства (про активність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність звя'зків), принципів соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов'язань, обовязковість виконання домовленості).

 

Фізер Т.І., голова постійно – діючого семінару заступників директорів з виховної роботи

закладів загальної середньої освіти Хустського району, ЗДВР БерезівськоїІ – ІІІ ст.

 

 Спільна робота – запорука успіху

    Пріоритетним напрямом діяльності сучасної школи є створення системи громадсько-державного управління освітою та розвиток демократичного середовища, привернення уваги громадськості, органів влади до проблем виховання; підвищення ефективності навчально-виховного процесу.

    Розробка й реалізація моделі співпраці педагогів, батьків, учнів та громадськості є першим практичним кроком при переході на громадсько-державне управління.

     Саме для обговорення та реалізації цих завдань 14 лютого 2018 року на базі Монастирецького НВК «ЗОШ I-III ступенів – ДНЗ відбувся семінар – практикум постійно – діючого семінару заступників директорів з виховної роботи загальноосвітніх навчальних закладів Хустського району з теми «Спільна робота – запорука успіху».

     Організаційно-методичний супровід семінару-практикуму здійснювала головний спеціаліст відділу освіти, молоді та спорту Хустської районної державної адміністрації Антал Л.Д.

     Роботу семінару було побудовано на декілька блоків.

     Директор Глеба Л.В. презентувала роботу закладу. Заступники району мали можливість ознайомитися з досвідом роботи навчально-виховного комплексу з питань реалізації пріоритетних задач, підходів, рішень щодо забезпечення успішного впровадження виховної системи.

     У практичному блоці учасники семінару ознайомилися з роботою класних керівників з питань родинного виховання. Класний керівник 10-А класу Довгій Л.І. провела виховну годину «Шануй батька свого, і матір свою…». Класний керівник 10-Б класу Кміть Д.М. запросила гостей на годину спілкування з елементами тренінгу «Дерево з коріння починається, а людина – з сім’ї». Присутні були приємно вражені від побаченого і почутого.

     Цікаво та змістовно пройшов і майстер-клас за круглим столом з елементами тренінгу «Будуємо майбутнє разом з батьками», який провела заступник директора з виховної роботи Яким Л.Ю. За круглим столом зібралися класні керівники з початкової, середньої, старшої ланок та батьки. Своєрідним оберегом роботи обрано соняшник, який учасники тренінгу «вирощували», показуючи, що працюючи злагоджено, усі разом, і управлінці, і класні керівники, і батьківська громадськість можна досягти мети щодо формування ініціативної, здатної жити в умовах свободи, приймати відповідальні рішення, робити самостійний життєвий вибір особистості.

      Родзинкою семінару був показаний захід «… така любов буває раз в ніколи…» (Ліна Костенко). Обдаровані, артистичні учні Монастирця подарували гостям відчуття щастя та романтики. Виразне читання поезій, чарівні танці та мелодійні пісні створили атмосферу радості й тепла.

     По закінченню заходу виховними району поділилися своїми думками, враженнями, обмінювалися досвідом і висловили слова вдячності всім, хто долучився до проведення семінару-практикуму. Учасники заходу відмітили професіоналізм, високий рівень підготовки семінару, а також його практичну спрямованість.

     У режимі відкритого діалогу Любов Антал провела підсумково-узагальнюючий блок семінару, під час якого особливу увагу приділила практичним порадам щодо організації у сучасному закладі освіти тісної співпраці з батьками, органами місцевого самоврядування, органами внутрішніх справ, учнівського самоврядування, радами шкіл, профспілковими комітетами. Лише за умови продуктивної співпраці можна здійснити рішучий поворот до особистості дитини, створити сприятливі умови для її самовизначення та розвитку.

 

               Яким Любов Юріївна, заступник директора з виховної роботи

Монастирецького НВК «ЗОШ I-III ступенів – ДНЗ»