Відділ освіти, молоді та спорту Хустської районної державної адміністрації

Круглий стіл на тему ,,Альтернативна комунікація дітей, які з різних причин не можуть опанувати словесне мовлення"

 Учасники круглого столу, серед яких практичні психологи, дефектологи  району, обговорили можливості використання системи альтернативної комунікації з допомогою карток PECS, української жестової мови. Відомо, що до групи дітей з особливими комунікативними потребами відносяться діти зі складними формами дизартрії, моторною та сенсорною алалією, анартрією, інтелектуальною недостатністю, раннім дитячим аутизмом. За прийнятою в логопедії класифікацією, це діти, які мають загальну недорозвиненість мовлення І рівня (Р. Левіна).

Мета даного круглого столу – охарактеризувати існуючі методики навчання альтернативної комунікації дітей з особливими комунікативними потребами та визначити умови їх застосування на рівні життєдіяльності.

   Основними засобами АК є жести і графічні об’єктиДиректор інклюзивно-ресурсного центру Л. Борисевич поділилася з учасниками круглого столу своїм баченням використання жестового мовлення дітьми з ООП. Зокрема говорилося про те, що жести широко використовуються в середовищі людей з порушеннями слуху. Але їх можна використовувати і для роботи з дітьми, які мають особливі комунікативні потреби. При цьому спочатку максимально використовуються прості жести, доступні для розуміння без спеціальної підготовки. Поступово дитина засвоює жести, необхідні їй у повсякденному житті: «Хочу ...», «Дай ...», «Підемо туди» тощо. Розширюється жестовий словник дитини за мірою зростання її потреб у спілкуванні. Переваги використання жестів полягають в тому, що для цього не потрібно додаткового обладнання. Недоліками можна вважати незрозумілість багатьох «штучних» жестів (маються на увазі жести мови глухих) для сторонніх осіб та відсутність системи підготовки педагогів для такої роботи з дітьми.

Для формування комунікативних умінь та навичок соціальної взаємодії широко використовуються графічні об'єкти, фотографії, картинки, піктограми, символи, картки з літерами або словами. Для маленької дитини найбільш наочними та інформативними є фотографії. Фахівцями  ІРЦ О.Василинець, О.Рокосовик в роботі з дітьми з РАС використовуються картинки PECS, елементи методики терапії - TEACCH, АВА – терапії.



« повернутися до списку новин