Відділ освіти Хустської районної державної адміністрації

Уроки під час пандемії коронавірусу чи уроки коронавірусу

35325325 11 березня 2020 року ВООЗ назвала епідемію коронавірусу пандемією, тобто глобальним поширенням нової хвороби. Людство уперше переживає пандемію в умовах практично миттєвого поширення інформації.

Засоби масової інформації переповнені безконечними новинами про кількість інфікованих, летальність хвороби, відео з лікарень і охоплених епідемією міст, дані наукових досліджень, звернення науковців, лікарів та політиків. Так швидко, як зараз, коли практично кожному доступний Інтернет, інформація про перебіг захворювання ніколи не розповсюджувалася. Одні скептично сприймають заклики утриматися від публічності, демонстративно не уникають близьких контактів, не одягають рукавички, не обробляють руки дезінфікуючими засобами, не одягають маску…, а інші – навпаки: перелякані, стривожені, перебувають у стані паніки, скуповуючи запаси продуктів і туалетного паперу на рік уперед… Першим властиво неприйняття, заперечення, або ж гнів, нарікання, обурення, іншим – депресія, смирення. Хто ж із них правий, а хто ні? Мабуть тільки час розсудить…

Дуже давно був острів, на якому жили всі Почуття і духовні цінності людей: Радість, Смуток, Пізнання і інші. Разом з ними жила і Любов. Одного разу Почуття помітили, що острів занурюється в океан і скоро потоне. Всі сіли в свої кораблі і покинули острів, крім Любові. Коли вона зрозуміла, що на порятунок острова немає надії, і він майже весь пішов під воду, то почала кликати на допомогу. Але ні Багатство, ні Гордість, ні Смуток, ані Радість не почули благання Любові.
І тільки Час врятував Любов…
Так, тільки Любов і Час… Багато з тих скептиків, про яких йшлося вище можливо це зрозуміє, а може й не встигне…
Що ж важливо зробити у цей період? У кожній країні під час карантину вжито багато різних заходів задля безпеки людей, видані різноманітні постанови і розпорядження, організовано дистанційне навчання учнів, студентів, навіть дітей дошкільного віку – уроки під час пандемії. Так, все це дуже потрібно, але чи так важливо у ці хвилини, щоб діти не відстали від програми, чи важливо зовсім інше? В останній день навчання перед початком карантину в британських школах директорка написала всім батькам листа із розкладом. Ось деякі цитати із цього листа:
«Дорогі батьки школярів!
Наші діти так само злякані, як і ми зараз…
Все, що дітям зараз потрібно – комфорт і любов. Відчути, що все налагодиться і буде в порядку …
… психіка вашої дитини в цій ситуації набагато важливіша за її академічні знання. І те, як вони почуватимуться зараз, всі чотири тижні, залишиться з ними на все життя в пам‘яті. Зважайте на це щодня» [1].
Які ж уроки ми здобудемо після завершення карантину? Нарешті ми зрозуміємо важливість здоров’я (ми часто його бажаємо друзям і знайомим, не задумуючись, що це дійсно важливо), взаєморозуміння у родині (ми ніколи настільки довго не залишалися зі своїми близькими разом), неповторність світу, природи (ми не мали часу зупинитися і помилуватися тим, що нас оточує), спілкування (можливість, яка збагачує наші відносини з іншими людьми і на яку ми також не маємо часу у буденному житті), творчість (скільки схильностей і здібностей були «приспані» десь дуже глибоко у нашому єстві і не розвилися у таланти…), рефлексія (шлях до себе, шлях самопізнання та самоусвідомлення відкрився нам тільки зараз – у цілковитому спокої і можливості переоцінки), ще багато чого цікавого з нами відбувається у цей період, але у кожної людини – щось своє…
Коронавірус знімає корони з голів багатьох людей. Ми знаходимося в ізоляції від зовнішнього світу і слухаємо, як кричать один на одного сусіди, які вперше за довгі роки надовго залишилися так близько в замкнутому просторі. На роботу тепер не втечеш. Після спалаху коронавірусу цілком можливий спалах розлучень, оскільки дехто нарешті усвідомив, з ким живе... Ми виявляємо себе поруч з іншими людьми і це чудово, якщо нам вдається спостерігати за собою і своїми реакціями, присвятити цей час роботі над собою, любові, взаєморозумінню, доброті один до одного. Пам'ятаймо про дітей, переляк яких на совісті дорослих. Пам'ятаймо про старших людей, які схильні до телевізійної паніки, як ніхто інший. Пам'ятаймо про вразливих і слабких. І нарешті, внесімо баланс у наше життя! Не ігноруймо важливе і цінне.
Ефективність карантинних обмежень залежить не тільки від рівня довіри до влади, але й від рівня свідомості кожної людини. Усвідомлення необхідності обмежити власну свободу пересування і спілкування є випробуванням, але любов до своїх близьких, небажання захворіти самому або заразити когось іншого є сильними стимулами.
Будьмо здорові!

Використані джерела: http://tvoemisto.tv/blogs/komfort_i_lyubov_yak_brytanski_vchyteli_organizovuyut_perebuvannya_ditey_u_karantyni_107537.html

Палько Тетяна,
кандидат психологічних наук,
доцент кафедри педагогіки та психології ЗІППО,
член української психологічної асоціації



« повернутися до списку новин