Відділ освіти, молоді та спорту Хустської районної державної адміністрації

STEM – освіта: світ інноваційних можливостей

Ви ніколи не замислювались над питанням, яким буде світ через якихось десять років? Дивлячись, як стрімко розвивається людство, важко передбачити, чи не так? Та саме в цьому світі наші діти житимуть та будуватимуть кар’єру. 

Чи здатні сучасні школи підготувати їх до реального життя?  Відповіддю може стати STEM- освіта, яка останнім часом в освітньому просторі України набирає обертів.

Саме з огляду на потреби сучасної школи  29 жовтня 2019 року в РМК відбувся методичний захід у формі «педагогічної майстерні» для вчителів зарубіжної літератури району «STEM-школа – новітня форма організації  освітнього процесу. Застосування елементів STEM-технології на уроках зарубіжної літератури».

Мета заходу – ознайомлення з основними ідеями STEM-освіти, забезпечення організаційного та науково-методичного супроводу впровадження елементів STEM–технологій в освітній процес,  готовності педагогів до системної самоосвітньої діяльності й повсякденної творчої самореалізації.

Методист РМК О.Андьол наголосила на  актуальності даної теми,  ознайомила вчителів зарубіжної літератури із принципами та основними ідеями  STEM-навчання в контексті Нової української школи.

У своїх виступах члени районної творчої групи ознайомили вчителів зі  STEM  - технологіями, висвітлили форми їх застосування на уроках зарубіжної літератури. Зокрема, Т. Попович (Вишківська ЗОШ І-ІІІ ст №1.) ознайомила присутніх із поняттями STEM  (STEАM, STREАM, STEMМ) в освіті та  історією виникнення даних технологій. Про застосування   STEM - технологій для розвитку ключових компетентностей розповіла Н. Якубець (Заломська ЗОШ І-ІІ ст.). Власним досвідом із затосування вищевказаної методики на уроках зарубіжної літератури та проектній діяльності поділилася із учасниками «педагогічної майстерні»  С.Кострець (Копашнівська ЗОШ І-ІІІ ст.). Г.Голяк (Золотарівська ЗОШ І-ІІІ ст.) дала доречні поради щодо застосування STEM - технологій під час вивчення прозових творів,  О. Бондар (Горінчівська ЗОШ І-ІІІ ст.) – під час вивчення ліричних творів. Х. Поп (Кічерельська ЗОШ І-ІІ ст.) ознайомила присутніх з літературою та інтернет - джерелами з даного питання. Усі виступи членів творчої групи супроводжувалися демонстрацією презентацій та відеозаписів фрагментів уроків.

У рамках заходу методистом О.Андьол проведено вправу «Розумний будинок», під час якої педагоги мали змогу переконатися в одній із переваг даної методики, де в центрі уваги знаходиться не вчитель, а практичне завдання, яке потрібно вирішити. Вчителі зарубіжної літератури району отримали  також корисні посилання для роботи зі  STEM - технологіями. Підсумком педагогічного заходу стала  вправа „ За і проти ”, під час якої вчителі висловили власні думки щодо переваг та недоліків вищевказаних педагогічних методик.

Учасники зібрання зробили висновки, що подавати  навчальний матеріал без можливості його застосування на практиці — неефективно і недоцільно. У цьому основна перевага STEM-освіти.

Захід  сприяв розширенню  методичних  можливостей учителів зарубіжної літератури району, підвищенню їх професійної компетентності.

 

                                                                                                                 Голяк Г. М.,

вчитель зарубіжної літератури

Золотарівської  ЗОШ І-ІІІ ступенів.

   

    

   



« повернутися до списку новин