Відділ освіти Хустської районної державної адміністрації

Як зробити хорошу презентацію і використовувати онлайн-інструменти для уроків української

 Презентація як форма активного навчання, мотивація через залучення дітей до спілкування в системі ClassDojo – ці інструменти можуть полегшити вивчення української мови для дітей з угорсько- та румунськомовних сімей. Водночас, вони пасуватимуть і до уроків для дітей, для яких українська – рідна мова.

Учителі української мови, які викладають у школах із навчанням мовами національних меншин, пройшли онлайн-тренінг від Фінського проєкту “Навчаємось разом” + проєкту ЄС.

“Нова українська школа” склала конспект тренінгу про таке:

  • Прості інструменти цікавих презентацій для навчання // Make Your Slides Great Again!;
  • Як мотивувати учнів до вивчення української? Онлайн-інструменти.

ЯК ЗРОБИТИ ПРЕЗЕНТАЦІЇ ЦІКАВИМИ

Учителька інформатики львівського ліцею “Сихівський” Оксана Пасічник визнає, що презентації рідко спричиняють позитивні емоції – їх можуть сприймати як щось формальне, або ж учителі не знають, як зробити їх цікавими. Однак пані Оксана дає поради, як можна ефективно застосовувати цей інструмент на уроках.

Поради:

  • Коли ми говоримо про цифрові інструменти, то треба пам’ятати, що їх дуже багато. Легко зневіритися в тому, що нові сервіси можуть значно покращити навчальний процес. Накопичувати все нові цифрові інструменти не є оптимальним шляхом, і така різноманітність не допомагає учням вчитися. Вони змушені витрачати ресурс на опанування нового інструменту замість того, щоб активно вчитися.
  • Обирати варто той інструмент, який буде зрозумілий і вчителю, і дитині. Він має бути легким у застосуванні й достатньо універсальним.
  • Чим менше вчителі будуть перебирати ініціативу на себе й чим менше інструмент буде вимагати додаткового опанування, тим більше буде активного навчання в учнів.
  • Переповідати презентацію не варто. Треба передавати частину повноважень учням (додавати слайди із запитаннями, щоби учні припускали відповідь, або зображення із запитанням: “Як ви думаєте, що це?”).
  • Завдання вчителя – у тому, щоби забезпечити школярам якомога більше практики.
  • Ми вчимося не з досвіду, а з рефлексії досвіду. Учень навчиться тоді, коли матиме можливість осмислити цей досвід і усвідомити результат, якого вдалося досягнути. Тож потрібно обговрювати побачене під час презентації і зроблене після неї.

Пані Оксана радить користуватися Goоgle-презентаціями. Мовляв, вони дуже логічно вибудовані.

Переваги використання презентацій:

  • Можливість подавати інформацію в режимі демонстрації.
  • Інформація може бути подана у вигляді тексту, відео, зображення, посилання. Учень має можливість самостійно обирати, за яким порядком ознайомлюватися з фрагментами презентації – спочатку прочитати текст, а потім переглянути відео, чи навпаки. Так будується траєкторія навчання, у якій учень може певною мірою керувати цим процесом самостійно.
  • В учня є вибір, у якому порядку переглянути презентацію – одразу всю, частинами, у кілька підходів. Можливість вибору і гнучкість сприяють мотивації й самостійності учнів.
  • Забезпечення практики. Робота з презентацією дає можливість застосувати знання безпосередньо для виконання певних вправ. Зокрема, через вбудовування вправ із різних сайтів прямо в презентацію.
  • Можливість забезпечити асинхронне опрацювання навчальних матеріалів.
  • Можливість додавати анімацію.
  • Можливість застосовувати вбудовані тести через Google-форми.
  • Можливість для вчителя не йти за чужим планом, а скласти власний для своїх учнів із їхніми особливостями й конкретними потребами.
  • Робота з такою презентацією не передбачає додаткового супроводу з боку батьків, якщо в дітей є базові вміння роботи з комп’ютером.
  • Інструмент презентації дає змогу підготувати урок і провести його в різних форматах – у звичайному чи онлайн-режимі.

Інструкцію зі створення презентації у Google дивіться у відео:

ОНЛАЙН-ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ МОТИВАЦІЇ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Експерт третього кластеру проєкту “Навчаємось разом” + проєкту ЄС, учитель української мови та літератури Юрій Гайдученко поділився досвідом викладання української мови за допомогою онлайн-програми ClassDojo.

Поради і приклади:

1. У цій програмі можна створювати виклики для учнів прямо в стрічці новин.

“Наприклад, коли ми хочемо залучити учнів до читання, то я пропоную такий варіант: читання домашнім улюбленцям. Це цікава діяльність. Важливо це завдання розбивати на дрібніші.

Наприклад, почитайте кілька речень і спостерігайте за улюбленцем, опишіть у кількох реченнях його поведінку, або яку емоцію ви відчували. Так ми розвиваємо емоційний словник дитини, покращуємо навичку читання і формуємо впевненість, коли треба почитати перед класом”.

2. Учитель може записати своє відео, як він чи вона читає своєму домашньому улюбленцю. Вчитель тоді власним прикладом мотивує дітей і показує, як цей механізм працює.

3. У стрічці новин ClassDojo можна писати про важливі теми, розміщувати домашні завдання, роз’яснення, файли. Є опція коментарів для учнів і батьків.

4. До виклику вивчення мови можна залучати всю родину:

“Для вивчення фонетики можна давати завдання – родинні скоромовки, коли батьки й учні вивчають їх, записують на відео й розміщують у своїх портфоліо. Згодом можна влаштовувати конкурс на найкраще відео”.

5. Ще один варіант родинного виклику можна застосувати під час вивчення частин мови. Учні мають записати відео, як вони з родиною готують свою традиційну улюблену страву, зазначивши, скільки іменників, числівників, прикметників вони додають до неї.

6. “Обов’язково має бути візуалізація. І загалом бажано залучати якомога більше рецепторів під час вивчення мови – зорових, слухових, смакових. Адже досвід, який отримує людина з різних каналів сприйняття, сприяє вивченню будь-якої мови”, – зазначає вчитель.

7. У ClassDojo можна робити економічні марафони:

“Учні мають банківські картки й рахунки, на які отримують заохочувальні бали щотижня. У мене це “креативчики”. Але захоплюватися марафонами не варто, оскільки потрібно весь час підтримувати заохочення в дітей, а у вчителя не завжди може бути час. У стилі економічного марафону можна вивчати одну тему”.

8. У ClassDojo є можливість створювати групи й називати їх.

“У нас було завдання – ми відкривали ресторан: кожна група окремо працювали над меню, використовуючи числівники, працювали з прикметниками, створюючи рекламу цього закладу”.

Завантажити презентацію



« повернутися до списку новин