Відділ освіти Хустської районної державної адміністрації

Ед’ютейнмент: інноваційний підхід до навчання сучасних дітей

Ми живемо в динамічному світі, що дуже швидко змінюється. Ці зміни стосуються усіх сфер нашого буття і, звичайно, освіти. Вони вимагають від нас, педагогів, нових підходів до визначення форм і методів навчання та виховання сучасного покоління. Навчання, що дарує радість і дітям, і педагогам, - мрія чи реальність?

         Саме тому 19 листопада 2019 року на базі Крайниківської ЗОШ І-ІІІ ст. відбулося засідання «клубу творчої педагогіки» для вчителів зарубіжної літератури на тему «Ед’ютейнмент: інноваційний підхід до навчання сучасних дітей». Ця тема виявилася наразі актуальною та вмотивованою. А що ж таке ед’ютейнмент? Це метод активного навчання, оснований на концепції навчання через розваги та  провідною метою якого є урізноманітнення процесу отримання знань. Дана технологія направлена на активізацію пізнавального процесу, отримання нових знань в неформальній обстановці.

          У рубриці «Презентуємо наш заклад» М.Сарвадій, директор школи, познайомила учасників з основними напрацюваннями та досягненнями вчительського колективу школи.

Теоретичний блок семінару розпочала методист РМК О. Андьол з презентацією «Методичні орієнтири: стратегія і тактика. Ед’ютейнмент: інноваційний підхід до навчання сучасних дітей». Олена Юріївна  зазначила, що технологія «ед’ютеймент» є дуже цікавою та широкодоступною для кожного  - як вчителя, так і учня.   Вона допомагає урізноманітнити уроки, сприяє створенню емоційно-піднесеної атмосфери, засвоєнню матеріалу за допомогою емоційно насиченої форми його відтворення; пізнавальні ігри (ділові, рольові, ситуативні) моделюють життєві ситуації, стосунки людей, взаємодію речей, явищ, що є надзвичайно важливим у сучасному світі для набуття учнями життєвих компетентностей.Методистом було також зазначено, що у виховному значенні гра допомагає учням подолати невпевненість, сприяє самоствердженню, найповнішому виявленню своїх сил і можливостей.

         Увазі учасників даного заходу був запропонований урок зарубіжної літератури в 7 класі з елементами технології «ед’ютейнмент» на тему «Проблема взаємин між батьками й дітьми» (за оповіданням  Дж. Олдріджа «Останній дюйм»). Вчитель Л.Цьока проявила себе як креативний вчитель, зуміла залучити учнів до творчої діяльності, викликала в них бажання  бути людяними, щирими, небайдужими, готовими до взаємодопомоги та підтримки у скрутні хвилини життя. Діти активно працювали в групах, виконували завдання, роздумували і самостійно шукали відповіді на практичні питання, доходили висновків і отримували нагороди. Вмілі методичні підходи, винахідливість та неабияка педагогічна майстерність Лесі Миколаївни дозволили не просто вдало провести урок, а надзвичайно цікаво і захоплююче!

Були застосовані STEAM-технолонії, ігрові, інтерактивні, стратегії критичного мислення, ІКТ-технологій. Урок був насичений ігровими моментами, цікавими вправами пошукового та дослідницького характеру (теги «Хмаринки слів», «Фішбоун», «Фанфік», «Складаємо пазли», «Пантбук», «Комікси» та ін.). Дружня атмосфера та вдало побудовані стосунки «вчитель-учень» підсилили ефективність як навчального, розвивального. так і виховного спрямування уроку. Були реалізовані наскрізні лінії: НЛ-2 «Громадянська відповідальність» та НЛ-4 «Підприємливість і фінансова грамотність».

         Не менш цікавим був майстер-клас за твором Р.Л.Стівенсона «Острів скарбів» у формі квесту, який провела вчитель зарубіжної літератури С.Баняс. Світлана Василівна використала групову та індивідуальну форми роботи. Упродовж заняття учні були активними, виконували різноманітні завдання, робили висновки і, відповідно, продемонстрували добрі результати.

         Вдалим продовженням теми стала вправа «Вільний мікрофон», де   учасники семінару обмінялися досвідом з питань використання ігрових технологій на уроках зарубіжної літератури.

         У рубриці «Цікаво знати» Г.Голяк, голова РМО вчителів зарубіжної літератури, показала презентацію на тему «Незвичайні уроки в різних країнах світу». Ганна Михайлівна ознайомила з добіркою  найбільш цікавих занять, які проводяться в різних школах світу в якості повсякденних уроків.

         На завершення  заходу вчителі зарубіжної літератури поділились думками про проведений захід, запропонували ігри, які застосовують у своїй педагогічній діяльності. Участь у роботі заходу спонукала кожного із учасників зробити аналіз отриманої інформації, визначити особисті плани на майбутнє, прагнення творити і йти в ногу з часом до світла знань шляхом найсучасніших нововведень у педагогічній системі, що поліпшують розвиток школяра й результати освітнього процесу.

        Наша зустріч була плідною, змістовною та корисною для всіх учасників, якi висловили подяку методисту О. Андьол за високий рівень організації та проведення методичного заходу, колегам – за професіоналізм і майстерність, а дирекції та педагогам Крайниківської ЗОШ І-ІІІ ст. – за креативність та дружню й теплу атмосферу.

 

Г.Голяк, голова РМО вчителів зарубіжної літератури

   

   

   

   

   



« повернутися до списку новин