Відділ освіти, молоді та спорту Хустської районної державної адміністрації

Відбувся всеукраїнський навчально-практичний семінар "Методи ранньої реабілітації та раннього розвитку дитини з порушеннями психофізичного розвитку"

 

На базі Всеукраїнської громадської організації «Наукове товариство інвалідів» Інститут соціальної політики» 20-21 травня 2019 року у місті Київ і проводився Всеукраїнський навчально-практичний семінар. У заході, який був присвячений темі: «Методи ранньої реабілітації та раннього розвитку дитини з порушеннями психофізичного розвитку» приняла активну участь і директор "Інклюзивно-ресурсного центру № 1 Хустської районної ради Закарпатської області" Людмила Борисевич.

Протягом першого дня роботи семінару ерготерапевт Міжнародного благодійного фонду «Місія в Україну» (місто Житомир), секретар Українського товариства ерготерапевтів Каландарішвілі Зіта Вахтангівнана прикладі своєї діяльності у формі доповіді-презентації з елементами тренінгу та практичними рекомендаціями доводила до учасників важливість ранньої реабілітації дітей з порушеннями психофізичного розвитку. Ключовими  аспектами цієї роботи є:

1.важливість своєчасного виявлення  порушеннь психофізичного розвитку на ранніх етапах;

2. раннє втручання – важливий аспект в реабілітації дітей;

3. як допомогти дитині подолати труднощі під час взаємодії із дорослими;

4.роль ерготерапевта у покращенні якості життя родини дитини з порушеннями психофізичного розвитку.

"Як краще зрозуміти свою дитину та підготуватися до спільної дороги довжиною в життя? Застосування жестової мови у критичний період розвитку мови глухих малюків."Про це йшлося у доповіді-презентації доктора педагогічних наук,професора, головного наукового співробітника відділу навчання жестової мови Інститутуспеціальної педагогіки і психології НАПН України імені Миколи Ярмаченка Кульбіди Світлани Вікторівни.

Ключові аспекти:

 1.особливості критичного періоду розвитку мовлення, особливості перебігу у глухих дітей;

 2.шляхи запобігання мовної депривації глухої дитини раннього віку;

 3.роль візуально-рухового каналу у розвитку мовлення, когнітивних процесів, емоційності, поведінкових процесів взаємодії;

 4. розвінчання хибних уявлень щодо застосування жестової мови;

 5.добір дидактичних ресурсів для розвитку мовлення (на прикладі посібників «Українська жестова абетка» і «Граємося і навчаємося»);

6.зразки роботи наставника і глухої дитини щодо розвитку понять у двох мовах — жестової і словесної.

З боку, альтернативна комунікація, однією з яких є і жестове мовлення, може виглядати просто – жести, предметні та графічні символи,комунікативні пристрої,  але коли стикаєшся з цим на практиці та починаєш проводити заняття з дитиною, яка має особливі потреби, то постійно натикаєшся на якесь «підводне каміння», і саме цей тренінг наочно показав, як можна уникнути складнощів під час занять, а також який курс потрібно тримати, щоб досягти бажаного результату. 

Дуже важливо у роботі корекційного педагога налаштувати батьків на те, що їх дитина зможе спілкуватися.  Більшість батьків чомусь боїться альтернативної комунікації, аргументуючи це тим, що вона негативно позначиться на дитині, але хвилюватися з цього приводу не варто. Альтернативна комунікація, перш за все, - цекомунікація,  і якщо дитина не спроможна оволодіти вербальним (розмовним) мовленням, тоді єдиним виходом, щоб бути почутою, для неї є мовлення альтернативне. У наших відносинах з батьками повинна бути міцна довіра. Важливо відчувати відповідальність за процес разом. Разом радіти успіхам дитини, разом переживати за неї та разом давати їй те, що їй так необхідно– можливість спілкуватися, не припиняючи цієї роботи за стінами корекційно-розвиткових закладів.

Озвучене лише маленька частина великого массиву інформації, яку отримали на семінарі-тренінгу. Скажемо одне – ми задоволені.

   Учасники заходу отримали необхідний багаж знань та свій заповітний сертифікат.

 

Директор ІРЦ №1 Хустської РР  Людмила Борисевич.

   

   



« повернутися до списку новин