Вчимо і навчаємось дистанційно
Дистанційне навчання стало викликом для більшості з нас як педагогів, і осягати самотужки всі тонкощі семінарів у Zoom не в кожного з нас є можливість і ресурси.
Та, попри все, 30 листопада 2020 року відбулася ZOOM-конференція «Модернізація змісту освіти. Технологія дистанційного навчання та її застосування у роботі вчителів художньо-естетичного циклу», організована методистом районного методичного кабінету О.Андьол для вчителів художньо-естетичних дисциплін району.
Методичний захід складався із двох блоків: теоретичного та практичного. Теоретична частина розпочалася вступним словом методиста РМК. Олена Юріївна наголосила, що дистанційне навчання, з одного боку, – це дуже цікава робота, адже карантин змусив і дорослих, і дітей, перебуваючи у стресовому стані, сконцентруватися та, незважаючи на вік і знання, освоїти зовсім нову технологію. А з іншого боку – це важка праця, яка займає багато часу й зусиль для підготовки до уроку та перевірки виконаних учнями завдань. Саме тому тема дистанційного навчання є наразі актуальною.
З презентаціями виступили вчителі художньо-естетичного циклу Золотарівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, а саме:
Сливка Тетяна Михайлівна, вчитель музичного мистецтва, з темою «Модернізація змісту освіти. Технологія дистанційного навчання»; Бабич Наталія Василівна, вчитель мистецтва, – «Дистанційне навчання: переваги та недоліки»; Пацкан Світлана Михайлівна, вчитель образотворчого мистецтва, - «Технології дистанційного навчання».
У ІІ блоці власними напрацюваннями з питань застосування форм і методів дистанційного навчання та проведення дистанційних уроків поділилися вчителі художньо-естетичних дисциплін Березівської ЗОШ І-ІІІ ступенів:
Галай Олена Юріївна, вчитель предмету «Мистецтво», виступила з темою «Організація уроку мистецтва в системі дистанційного навчання»; Тегза Марина Іванівна, вчитель образотворчого мистецтва, - «Застосування технологій дистанційного навчання на уроках образотворчого мистецтва»; Тегза Оксана Іванівна, вчитель музичного мистецтва, – «З досвіду проведення дистанційних уроків музичного мистецтва».
Так, багато педагогів та учнів щиро прагнуть адаптуватися до нових умов, і їм це вдається, за що всі ми маємо бути вдячними. Але проблеми, однозначно, є, вони істотно вплинуть на якість навчання під час карантину, і про це слід відверто говорити. У певному сенсі, це помилки, які треба виправляти, а саме:
- низька якість підготовки вчителів до роботи у дистанційному режимі;
- недосконалий інтернет-зв’язок або й повна його відсутність;
- відсутність у певної частини учнів сучасних гаджетів;
- небажання чи невміння частини керівників закладів освіти організувати систематичне навчання педагогів та учнів щодо користування відповідними програмами для дистанційного навчання;
- відсутність фінансування платних програм;
- на низькому рівні роз’яснювальна робота з батьками та ін.
Звісно, на помилках ми теж вчимося, і ситуація з карантином буде уроком для багатьох із нас, але лише в тому разі, якщо ми захочемо зробити з цього уроку висновок і скористатися ним у майбутньому.
Як мінімум, одним із висновків має бути те, що вже зараз потрібно удосконалювати програми підготовки вчителів у ВНЗ та навчати їх якісно проводити дистанційне навчання. Вважаю, що завдання керівників закладів освіти сьогодні – на місцях організовувати це навчання, а педагогів – посилено займатися самоосвітою. Адже, незалежно від того, як закінчиться карантин, освіта в Україні (і світі) вже не буде такою, як до карантину. І нам треба бути готовими йти в ногу з часом, щоб не повторювати помилок, на яких ми мали б навчитися.
Світлана Пацкан,
вчитель образотворчого мистецтва
Золотарівської ЗОШ І-ІІІ ст.