Відділ освіти Хустської районної державної адміністрації

Робота асистента педагога під час карантину

 Колеги, виникає багато запитань щодо роботи асистентів педагогів під час карантину. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №211 від 11 березня 2020 р. в період карантину асистент вчителя працює спільно з командою супроводу дитини з ООП, розробляє індивідуальні завдання для дитини відповідно до її потреб, виконує організаційно-методичну роботу.    

Що стосується оформлення звітів, планів роботи і т.п., то дані питання і ряд інших на час карантину затверджується відповідними наказами керівника закладу освіти. Отже, документація може різнитися.
Поспілкувавшись з колегами, отримавши консультацію у фахівців, опрацювавши нормативно-правову базу, хочу наголосити, що немає єдиного рішення відповідно до того, як саме оформляти роботу асистентів педагогів під час карантину. Тому керуємося здоровим глуздом та Постановою КМУ №211 від 11.03.2020 р.
Асистенти вчителя/вихователя приймають безпосередню участь у роботі вчителя/вихователя під час дистанційного навчання, беруть участь у розробці дистанційних уроків/занять (модифікація/адаптація навчальних матеріалів), займаються самоосвітою і т.д. Звичайно, усі види роботи необхідно фіксувати у індивідуальному плані роботи під час карантину чи у звіті (як у кого затверджено відповідним наказом керівництва закладу освіти). Із зразками індивідуальних планів роботи асистента вчителя під час карантину можна ознайомитися за посиланнями (зразок плану 1, зразок плану 2).
Особливо важкими вдалися перші тижні роботи, коли у швидкому (м’яко кажучи) режимі довелося опановувати ZOOM, скайп, Классрум, можливості власних сайтів, власних блогів, гугл-форми, хмарні технології…. Ось саме тоді був «зірковий час» асистента педагога! Коли усі учні та вчитель потребували його допомоги. Я впевнена, що вчителі/вихователі, які мають асистентів, відчули позитив від того, що такі фахівці є у інклюзивному класі.
Нижче наведу декілька прикладів оформлення індивідуальних планів асистентів учителя під час карантину. Це – пропозиція, рекомендація, приклад. У кожного з Вас – індивідуальний план. Не забудьте надати після карантину свідоцтва, сертифікати про перегляд вебінарів, прослуховування курсів, участь у семінарах, тощо.

Раджу Вам такі навчальні платформи (на них я особисто часто навчаюся та знаходжу цікаві та фахові матеріали):

1. УКРАЇНСЬКИЙ ГРОМАДСЬКИЙ ПРОЕКТ МАСОВИХ ВІДКРИТИХ ОНЛАЙН-КУРСІВ «PROMETHEUS»

На цій платформі є цикли курсів з підготовки до ЗНО, психології, удосконалення мовних навичок. Також вчителям може стати корисним курс щодо запобігання булінгу. Маса цікавих психологічних новинок, можливість освоїти основи медіаграмотності, курси по вдосконаленню розумових технік і підвищенню рівня мови - все це є на нашій українській платформі. 

Курси для вчителів:

Курс “Наука про навчання: Що має знати кожен вчитель?“
Курс “Дизайн-мислення в школі “
Курс “Глибинне навчання через трансформаційну педагогіку “
Курс “Впровадження інновацій в школах “
Курс “Наука повсякденного мислення“
Курс “Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти“
Курс “Медіаграмотність для освітян“
Курс “Освітні інструменти критичного мислення“
Курс “Критичне мислення для освітян“

+ ЩЕ НОВІ КУРСИ. ОБЕРІТЬ ДЛЯ СЕБЕ!

2. CТУДІЯ ОНЛАЙН-ОСВІТИ – EDERA

Цей освітній ресурс не тільки має онлайн-курси, а й стане корисний великою бібліотекою, в якій кожен вчитель знайде безліч корисних методичних і дидактичних матеріалів. Також тут є ЗНО-платформа. На ній можна знайти деякі завдання, котрі можна провести на уроці.

Курс для вчителів початкової школи

Курс «Робота вчителів початкових класів з дітьми із особливими освітніми потребами»

Курс «Бери і роби»

3. ПЛАТФОРМА ВУМ

На цьому ресурсі можна знайти чимало цікавинок не тільки вчителям, а й школярам, студентам, працівникам медичних установ і взагалі всім людям, котрі люблять постійно розвиватися.

Курси: https://vumonline.ua/courses/

Школа ефективного мислення

Як провести EdCamp для своєї громади


4. БЕЗКОШТОВНІ ОНЛАЙН-КУРСИ MICROSOFT

Курси присвячені опануванню інструментів Microsoft для навчання.

5. КУРС ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ: "Ukrainian English Language"

Teacher Learning Platform

Навчання на платформі є частиною очно-дистанційного курсу, обов’язкового для вчителів початкових класів. Платформа складається з двох блоків:

  • інформаційного, який призначений для ознайомлення з опціями, цілями та задачами навчальної платформи (доступний англійський або український варіант);
  • навчального, який призначений для онлайн-навчання (доступний англійський варіант). 

6. ВСЕОСВІТА https://vseosvita.ua

сертифікати – платні.

Воротинцева Олена,
завідувач ресурсного центру
підтримки інклюзивної освіти ЗІППО



« повернутися до списку новин