Відділ освіти, молоді та спорту Хустської районної державної адміністрації

Відбувся семінар-практикум вчителів української мови та літератури "Гейміфікація в сучасній освіті"

Гейміфікація або ігрофікація

 на уроках української   мови та літератури

Одна з ідей сучасної школи — наблизитись до реальних викликів та виховати відповідальність в учнях.  В епоху технічного прогресу, коли інформація стає доступною всім,  самих лише знань недостатньо для того, щоб стати успішною і щасливою людиною. Є щось більше – вміння спілкуватися, об’єднуватися заради ідеї, співпрацювати, співпереживати, працювати в команді, вміння слухати і прислухатися, вміння чути і бажання бути почутим, вміння співжити в суспільстві вільним і в той же час не порушувати кордонів особистісного простору інших людей, вміння і бажання бути корисним. Коли ми призвичаюємося до повторюваної діяльності, вона стає автоматичною: ми перестаємо думати про якість результату і свій внесок у нього. Рутинізація знижує мотивацію і розсіює увагу. Протилежністю до цього є стан потоку — висока зосередженість на справі. У цьому стані ми не помічаємо плину часу і досягаємо максимальної концентрації та ефективності. Саме це відчули учителі української мови та літератури 14 лютого на семінарі-практикумі «Гейміфікація як метод підвищення ефективності навчання», який відбувся на базі Хустського РМК (завідувач О.Пригара).

Гейміфікаця — це спосіб впливу на людську поведінку, який базується на використанні ігрових елементів.  Від інших ігрових форматів, повідомила  М.Турбінська, голова РМО,  гейміфікація відрізняється тим, що її учасники орієнтовані на ціль своєї реальної діяльності, а не на гру як таку. Ігрові елементи інтегруються до реальних ситуацій для мотивації конкретних форм поведінки у певних умовах. Гейміфікація не пропонує універсальних інструментів, які можуть покращити будь-який процес. Тож все виглядає дуже схожим на справжній проектний процес.

«Гейміфікація є одним із методів підвищення ефективності навчання»,- зауважила Н. Подолей, методист РМК. Ігрові елементи можуть покращити процес або звести його на нівець. Використання ігор допомагає виправити помилки, допущені на рівні планування, посилити вже створену та добре налагоджену модель і підвищити мотивацію.  Наталія Михайлівна провела  дуже цікаву ділову гру «Хто я?», приурочену видатній українській поетесі Лесі Українці. Окрім того, філологи позмагались у грі «Знайди рими», відтворюючи маловідомий широкому загалу вірш письменниці «Струмочок». 

Відчуття учителем учня, усвідомлення своєї ролі у педагогічному процесі і мети своїх виховних дій зумовлює педагогічний такт, сутність якого полягає у творчому вмінні обирати в кожному конкретному випадку таку лінію поведінки, такий підхід (за допомогою слова, вчинків, тону, погляду, жестів, міміки тощо), які оберігають честь і гідність учнівського колективу, кожного учня, не принижуючи і не возвеличуючи його честі та гідності.

М. Фетько, вчитель Рокосівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, член творчої групи, обмінюючись досвідом роботи із колегами, сказала, що  обов'язкова передумова гри — знання індивідуальних особливостей психічного стану, настроїв і переживань учнів. Один і той же засіб виховного впливу може дати різні результати, залежно щодо кого, коли, за яких умов і як його застосовують. «У цій справі немає стандартних рецептів»,- зауважила Л. Хомечко, вчитель Боронявської ЗОШ І-ІІІ ступенів, авторка досить оригінальних ментальних карт.

Н. Подолей, підсумовуючи захід, сказала, що більшість сучасних викликів лежать на перетині кількох вимірів і потребують комплексних рішень. Гейміфікація не дає прямих відповідей на питання, але пропонує простір для спільного пошуку. Пропоновані нею формати організації людської поведінки можна використовувати для партисипації різних масштабів. З огляду на потенціал та обмеження, які вона несе, гейміфікація — це заклик до експериментів і дискусій.

Г.Стрижак, вчитель Вільшанської

 ЗОШ І-ІІ ступенів, заступник директора

 

   

  

  

  



« повернутися до списку новин