Відділ освіти, молоді та спорту Хустської районної державної адміністрації

Робота Команд психолого-педагогічного супроводу

 

 Відповідно до Наказу МОН №609 від 08.06.2018 року "Про затвердження Примірного положення про команду психолога - педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти" та Наказу директора "Інклюзивно - ресурсного центру №1 Хустської районної ради Закарпатської області" Л.П.Борисевич кожний із фахівців, "ІРЦ №1 Хустської РР" є учасником Команди психолога - педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами, що навчаються в інклюзивних класах освітніх закладів району.

 Засідання Команд психолога - педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами відбувалося у ЗНЗ району по 2-3 рази протягом навчального року з метою спільної розробки індивідуальної програми розвитку кожної дитини з ООП та індивідуального навчального плану, психолога - педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами протягом всього навчального року. Засідання Команд відбувалося і спільно з фахівцями, "ІРЦ №1 Хустської РР". На протязі 2018-2019 навчального року у всіх 22 закладах загальної середньої освіти й Велятинському ЗДО на засіданнях Команд супроводу побували фахівці інклюзивно - ресурсного центру.

 Засідання Команди психолога - педагогічного супроводу у Поточанському НВК.

Вчитель-логопед О.Рокосовик в інклюзивному класі Велятинської ЗОШ I-III ст. жодна дитина цього освітнього закладу не залишається поза увагою педагогів. У школі налічується 4 інклюзивні класи для 6 учнів з особливими потребами. Керівники закладу, заступник директора з навчально-виховної роботи, батьки учнів з ООП контролюють процес та якість надання освітніх послуг. 

 У Липчанській ЗОШ I-III ст. під час складання індивідуальної програми розвитку учня інклюзивного класу. 

 Засідання команди психолого - педагогічного супроводу учнів інклюзивних класів Горінчівської ЗОШ I-III ст.

 Педагоги Нижньоселищенської ЗОШ I-III ст. успішно здійснюють адаптацію (модифікацію) освітніх програм для дітей з ООП, тобто трансформацію характеру викладання навчального матеріалу шляхом зміни освітніх цілей, змісту або концептуальної складності навчального завдання для кожного конкретного учня ЗЗСО, зокрема, і шляхом спрощення змісту та скорочення матеріалу, інтеграції двох або більше навчальних предметів відповідно до рекомендацій щодо кількості годин на кожну тему, час, відведений на вивчення всього курсу.

 Додаткова підтримка в освітньому процесі - це комплекс додаткових постійних чи тимчасових послуг для осіб з особливими освітніми потребами в освітньому процесі, в тому числі психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових, послуги асистента вчителя, асистента дитини, забезпечення спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку тощо, що відповідають індивідуальним потребам здобувача освіти.

 У Велятинському закладі дошкільної освіти створена єдина в районі інклюзивна група, у якій виховується дитина з розладами аутистичного спектру. Вихователі групи, асистент вихователя проводять свої психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття відповідно до висновку ІРЦ про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини з використанням сучасних методик. Система їх психолого-педагогічної корекції з навчання навичкам комунікації дитини з РАС включає такі напрямки: формування базових комунікативних функцій; формування соціоемоціональних навичок; формування діалогових навичок. 

 Адміністрація та психологічна служба Вишківської ЗОШ I-III ст. №1 приділяють належну увагу виявленню та врахуванню освітніх потреб учнів. У школі створені три інклюзивні класи для 4-х учнів. Мета - здійснення реалізації права осіб з особливими освітніми потребами на загальну середню освіту, наближену до місця проживання, їх соціалізацію в суспільство; надання їм корекційно-розвиткових послуг.

 У Ізянській ЗОШ I-III ст. створено 2 інклюзивні класи, у кожному з них навчається по одному учню з ООП, належним чином здійснюється комплекс додаткових постійних послуг в освітньому процесі. Розклад психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять складається із дотриманням санітарно-гігієнічних вимог до розкладу уроків на підставі індивідуальної програми розвитку та узгоджується з розкладом уроків класу.

 Персональний склад Команди психолого-педагогічного супроводу Кривського НВК затверджено наказом керівника освітнього закладу, в якому здобувають освіту і діти з ООП. Команда супроводу визначає способи адаптації (у разі необхідності модифікації) освітнього середовища, навчальних матеріалів відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дітей з ООП.

 Відповідно до особливостей розвитку дітей з ООП та згідно висновку ІРЦ, а також індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (за наявності), результатів психолого-педагогічного вивчення дитини з особливими потребами Команда психолого-педагогічного супроводу Драгівської ЗОШ I-III ст. складає індивідуальну програму розвитку дитини з ООП впродовж 2-х тижнів з моменту початку освітнього процесу.

 Надання рекомендацій учасникам освітнього процесу щодо шляхів ефективної інтеграції дитини з ООП в колектив однолітків, формування позитивного мікроклімату в дитячому колективі, подолання особистісних, міжособових конфліктів втілюють у життя працівники психологічної служби Данилівського НВК.

 Загальне керівництво Командою супроводу дітей з ООП у Золотарівській ЗОШ I-III ст. покладається на заступника директора з навчально-виховної роботи, який несе відповідальність за виконання покладених на Команду завдань та розподіл функцій між її учасниками.

 Робота Команди психолого-педагогічного супроводу Олександрівської ЗОШ I-III ст.

 Під час засідання Команди психолого-педагогічного супроводу Монастирецького НВК обов'язково передбачається збір інформації про особливості розвитку кожної дитини з особливими освітніми потребами, врахування її інтересів, труднощів, освітніх потреб на етапах створення, реалізації та моніторингу виконання індивідуальної програми розвитку, надання методичної підтримки педагогічним працівникам даного закладу освіти з організації інклюзивного навчання та створення належних умов для інтеграції дітей з ООП в освітнє середовище.



« повернутися до списку новин