Відділ освіти, молоді та спорту Хустської районної державної адміністрації

Інформація для батьків

                                           Запрошення до ІРЦ.

  Наша країна активно впроваджує у життя інклюзивне навчання. На території Хустського району створений «Інклюзивно-ресурсний центр №1 Хустської рйонної ради », який готовий до проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки дітей з особливими освітніми потребами.

  Спеціалістами ІРЦ надаються відповідні рекомендації батькам, вчителям та вихователям, практичним психологам та соціальним педагогам, фахівцям суміжних установ  щодо особливостей організації надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами.

  Керівництво та колектив центру запрошують усіх батьків, які мають дітей з особливостями в розвитку для отримання фахової консультації, а також на корекційно-розвиткові заняття усіх дітей, яким необхідна корекція окремих порушень, психолого-педагогічна, логопедична допомога, і особливо тих, хто готується іти до школи.

   Хустський районний  інклюзивно-ресурсний центр розташований за адресою: м. Хуст, вул. Карпатської Січі, 13/15.

   В центрі працюють такі фахівці:

директор (за освітою психолог, вчитель-дефектолог) – Борисевич Людмила Петрівна;

вчитель-логопед –Рокосовик Олександра Євгенівна;  

практичний психолог – Василинець Олеся Михайлівна;

практичний психолог - Фединишинець Любов Людвигівна;

вчитель-дефектолог – Величко Микола Вікторович;

вчитель-реабілітолог – Вакаров Олександр Васильович.

   Усі консультації та заняття у центрі безкоштовні.

 

ПОРАДИ БАТЬКАМ

ДО ЛОГОПЕДА СЛІД ЗВЕРНУТИСЯ ЯКЩО…

До кінця 1-го місяця дитя не кричить перед годуванням.

До кінця 4-го місяця маля не посміхається, коли з ним розмовляють, не гулить.

До кінця 5-го місяця не намагається, знаходячись на руках у мами, відшукувати ті предмети і тих людей, яких вона називає, не прислухається до музики.

До 7 місяців не взнає голосу близьких, не може правильно реагувати на інтонації, не віддає перевагу мелодійним брязкальцям. Не намагається привернути до себе увагу.

До кінця 9-го місяця у маляти немає лепету, і воно не повторює за дорослим звукосполучення і склади, наслідуючи інтонації того, хто говорить.

До кінця 10-го місяця маля не махає головою на знак заперечення, або ручкою на знак прощання.

До року маля не може виголосити ні слова, не може виконати прості прохання (покажи, принеси), не здатний адекватно реагувати на похвалу і на зауваження.

До 1 року 4 місяців він не може адекватно ситуації вживати слова «мама» і «тато».

До 1 року 9 місяців не може виголосити 6 осмислених слів.

До 2 років маля не може показати частини тіла, які йому називає дорослий, не виконує складні прохання: «Сходи на кухню і принеси чашку». Не впізнає близьких по фотокартках.

До 2,5 років не розуміє різницю між словами «Великий» і «Маленький».

До 3 років не розуміє короткі вірші, розповіді, казки, не намагається їх переказати, не може показати, яка лінія довша, не може відповісти на питання: «Як тебе звати?».

У 4 роки не знає назви кольорів, не рахує в межах п’яти, не слухає довгі казки, не може розповісти вірша.

У 5 років мова не розбірлива і не зрозуміла для тих, хто оточує.

У 6 років маля не може переказати події минулого дня, переглянутого мультфільму або прочитаної розповіді. Неправильно виголошує звуки рідної мови і (або) не розрізняє їх на слух.

                ТАКОЖ ЯКЩО:

— не реагує на звернене  до нього мовлення, навіть якщо його називають по імені, але помічає інші, навіть дуже тихі звуки;

— не прислухається (як це роблять слабочуючі діти), не намагається зрозуміти сказане по губах, не удається до міміки і жестів для вираження свої думок;

— вживає перед окремими словами зайві звуки (а, і);

— повторює перші склади або цілі слова на початку фрази;

— робить вимушені зупинки в середині слова, фрази.