Відділ освіти Хустської районної державної адміністрації

Громадське обговорення

МОН ПРОПОНУЄ ДЛЯ ГРОМАДСЬКОГО ОБГОВОРЕННЯ НОВУ РЕДАКЦІЮ ПОЛОЖЕННЯ ПРО СПЕЦІАЛЬНУ ШКОЛУ

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення нову редакцію Положення про спеціальну школу, яке затверджено постановою КМУ від 6 березня 2019 р. № 221 «Про затвердження Положення про спеціальну школу та Положення про навчально-реабілітаційний центр».

Навчання у школі такого типу, як і в інших закладах загальної середньої освіти, має здійснюватися відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти (за умови наявності дошкільного відділення) та Державних стандартів загальної середньої освіти.

У запропонованій редакції йдеться про нові вимоги до спеціальної школи. Зокрема, визначено мінімальну кількість учнів (вихованців) спеціальної школи, вимоги до матеріально-технічної бази, наявності обладнаних кабінетів для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг відповідно до профілю спеціальної школи. 

Проєктом передбачено можливість створення структурних підрозділів спеціальної школи, зокрема дошкільного відділення та пансіону, реабілітаційного відділення. Також розмежовано освітні послуги та послугу проживання в пансіоні. 

Відповідно до проєкту корекційно-розвиткові та психолого-педагогічні послуги (допомогу) спецшколи зможуть надавати дітям, які не є учнями (вихованцями) спеціальної школи і не отримують таких послуг в інших закладах чи установах освіти.

Зауваження та пропозиції до проєкту акта необхідно направляти до 7 грудня 2020 року поштою за адресою:

  • Міністерство освіти і науки України, директорат дошкільної, позашкільної та інклюзивної освіти, пр. Перемоги, 10, м. Київ, 01135, тел. (044) 481-32-39;
  • e-mail: inclusion@mon.gov.ua (Набоченко Ольга Олександрівна, державний експерт експертної групи з питань інклюзивної освіти директорату дошкільної, позашкільної та інклюзивної освіти).

 


Опубліковано проект умов проведення ДПА у 2021 році 

Опубліковано проект умов проведення ДПА у 2021 році Міністерством освіти і науки розроблено проект наказу, що визначає умови проведення державної підсумкової атестації школярів, які здобувають початкову, базову та повну загальну середню освіту в 2020/21 навчальному році.

Відповідний проект документа винесений для громадського обговорення, що триватиме до 12 жовтня.

Зокрема, проектом наказу визначено перелік предметів, з яких цього навчального року складатимуть шкільні іспити учні 4-х, 9-х та 11-х класів, а також форму проведення державної атестації.

Як і у попередні роки, учні 4-х та 9-х класів складатимуть державну підсумкову атестацію письмово у своїх школах.

ДПА випускників шкіл традиційно відбуватиметься у формі зовнішнього незалежного оцінювання.

ДПА учнів 4-х класів у 2020/21 навчальному році (перелік предметів)

Державна підсумкова атестація учнів, які завершують здобуття початкової освіти, проводиться у закладі освіти в письмовій формі.

1. Українська мова (оцінювання результатів з української мови та читання).

2. Математика.

3. Мова національної меншини або мова корінного народу (у класах з навчанням або вивченням мови національної меншини чи корінного народу на підставі заяви одного з батьків або законних представників за рішенням педагогічної ради закладу освіти, затвердженим наказом керівника закладу освіти).

ДПА учнів 9-х класів у 2020/21 навчальному році (перелік предметів)

Державна підсумкова атестація учнів, які завершують здобуття базової освіти, проводиться у закладі освіти в письмовій формі.

1. Українська мова.

2. Математика.

3. Один із навчальних предметів зі списку (за рішенням педагогічної ради закладу освіти, затвердженим наказом керівника закладу освіти):

1) біологія, всесвітня історія, географія, зарубіжна література, іноземна мова (англійська, іспанська, німецька або французька мова відповідно до освітньої програми закладу освіти), інформатика, історія України, основи правознавства, українська література, фізика, хімія – для учнів класів з українською мовою навчання, у яких не вивчається мова національної меншини чи корінного народу;

2) біологія, всесвітня історія, географія, література, іноземна мова (англійська, іспанська, німецька або французька мова відповідно до освітньої програми закладу освіти), інформатика, інтегрований курс «Література», історія України, мова національної меншини, мова корінного народу, основи правознавства, українська література, фізика, хімія – для учнів класів з навчанням або вивченням мови національної меншини.

ДПА учнів 11-х класів у 2020/21 навчальному році (перелік предметів)

Державна підсумкова атестація учнів, які завершують здобуття повної загальної середньої освіти (профільної середньої освіти), проводиться у формі зовнішнього незалежного оцінювання.

1. Українська мова.

2. Математика.

3. Історія України або іноземна мова (англійська, іспанська, німецька або французька мова*) (за вибором здобувача освіти**).

4. Один із навчальних предметів зі списку: історія України, іноземна мова (англійська, іспанська, німецька або французька мова*), біологія, географія, фізика, хімія (за вибором здобувача освіти***).

5. Мова національної меншини чи корінного народу****.

* Відповідно до освітньої програми закладу освіти.

** Здобувачі освіти, які для проходження державної підсумкової атестації вибрали третім навчальним предметом історію України, можуть вибрати четвертим навчальним предметом іноземну мову і навпаки. Здобувачі освіти, які вибрали третім навчальним предметом одну з іноземних мов, можуть вибрати четвертим навчальним предметом іншу іноземну мову.

*** Здобувачі освіти, які відповідно до освітньої програми закладу освіти вивчали навчальний предмет «Природничі науки», можуть вибрати один з таких навчальних предметів: біологія, географія, фізика, хімія.

**** Для здобувачів освіти, які завершують здобуття повної загальної середньої освіти мовами національних меншин чи корінних народів (на підставі заяви одного з батьків або інших законних представників та за рішенням педагогічної ради).


МОН РОЗРОБИЛО НОВИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ СТАНДАРТ ВЧИТЕЛЯ – ДОКУМЕНТ НА ГРОМАДСЬКОМУ ОБГОВОРЕННІ

Міносвіти пропонує для громадського обговорення проект нової ...Міністерство освіти і науки розробило проєкт Професійного стандарту за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти» та «Вчитель закладу загальної середньої освіти». Документ опубліковано для громадського обговорення сьогодні, 5 травня 2020 року. 

«Проєкт нового стандарту включає вимоги для вчителів початкової школи та вчителів-предметників, що забезпечують здобуття базової та профільної середньої освіти і створений на основі компетентнісного підходу. У його створенні брали участь вчителі та керівники шкіл, науково-педагогічні працівники, науковці, громадські організації та міжнародні експерти. Наразі Професійний стандарт – на громадському обговоренні, і ми запрошуємо освітян долучитись до роботи над документом», – зазначила т.в.о. Міністра освіти і науки Любомира Мандзій. 

Документ описує основні трудові функції та умови праці вчителів, встановлює єдині вимоги до їхніх загальних та фахових компетентностей відповідно до кваліфікаційної категорії, а також умови допуску до роботи.

Опис професійних компетентностей відповідно до кваліфікаційних категорій дозволить вчителям визначати критерії самооцінювання, а також оцінити професійну кваліфікацію вчителя та готовність до професійної діяльності у рамках певної кваліфікаційної категорії для проходження атестації та сертифікації.

Під час розроблення Професійного стандарту було здійснено дослідження міжнародного досвіду створення професійних стандартів, проведено онлайн- обговорення документа у фокус-групах учителів початкової та середньої школи.

Передбачається, що із набранням чинності новим Професійним стандартом втратить чинність наказ Міністерства соціальної політики України від 10 серпня 2018 року №1143 «Про затвердження професійного стандарту “Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти”».

Зауваження та пропозиції до проєкту приймаються до 20 травня 2020 року. Детальну інформацію щодо процесу громадського обговорення Професійного стандарту розміщено за посиланням

Нагадаємо, Уряд продовжив строки загальнонаціонального карантину в Україні – він триватиме до 22 травня 2020 року. 


Пропозиції до Проекту розпорядження Кабінету Міністрів України „Про затвердження плану дій щодо реалізації Стратегії  національно-патріотичного виховання” 

 Повідомляємо, що Міністерством молоді та спорту України як головним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері національно-патріотичного виховання, розроблено проект розпорядження Кабінету Міністрів України „Про затвердження плану дій щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання на 2020-2025 роки”.

Пропонуємо ознайомитися з проектом розпорядження Кабінету Міністрів України „Про затвердження плану дій щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання на 2020-2025 роки” за посиланням на сайті Мінмолодьспорту в розділі „ЗАПРОШУЄМО ДО ОБГОВОРЕННЯ”


Міністерство освіти і науки винесло на громадські обговорення Концепцію розвитку громадянської освіти в Україні.

 "Концепція розвитку громадянської освіти в Україні базується на необхідності створення сприятливих умов для формування та розвитку громадянських компетентностей людини у всіх сферах та на всіх освіти.

 Це дозволить громадянам краще розуміти свою роль в умовах демократії, відповідально ставитися до свої прав та обов'язків, покращити свою здатність брати активну участь у суспільно-політичних процесах, а також усвідомлено діяти на захист та утворення демократії", - зазначено у вступі Концепції.

  Про це повідомили на сайті МОН.


 Розроблено проект інструкції зі шкільного діловодства

  https://rada.info/upload/users_files/02143293/770dfe24495ee5e1c1e32a087de8fd55.jpg Міністерством освіти розроблено нову інструкцію з діловодства у загальноосвітніх навчальних закладах. Проект документа винесений для громадського обговорення.

 Після затвердження розроблений документ встановить обов'язково загальні вимоги щодо документування управлінської інформації та організації роботи з документами в школах усіх типів і форм власності. Інструкцією також визначено перелік типових документів, що мають обов'язково створюватись під час діяльності школи, а також особливі вимоги складання деяких видів документів, вимоги до їх реєстрації, особливості формування справ та зберігання документів тощо.