Відділ освіти Хустської районної державної адміністрації

Дистанційне навчання

 

Відсьогодні набувають чинності оновлені умви дистанційного навчання у школах

  Сьогодні, 16 жовтня 2020 року, набуває чинності Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти. Воно розширює можливості для дистанційного навчання учнів – як за дистанційною формою здобуття освіти, так і при використанні технологій дистанційного навчання в інших  формах здобуття освіти.

Нове Положення було затверджено наказом МОН від 8 вересня 2020 року №1115 і зареєстровано в Міністерстві юстиції 28 вересня 2020 року за №941/35224.

“Ми розуміємо, що дистанційна освіта не може замінити справжнього очного навчання. Діти мають соціалізуватися, особливо в початковій школі. Через пандемію коронавірусу весь світ шукає альтернативні шляхи для економічного та соціального життя. І галузь освіти – не виняток, адже для нас важливо, щоб освітній процес тривав та був якісним і безпечним. Дистанційне навчання є перспективною сферою розвитку освіти в умовах її цифровізації. Водночас таке навчання у разі потреби дозволяє забезпечити індивідуальну освітню траєкторію здобувача освіти, а також неперервність освітнього процесу у випадках надзвичайних обставин, які об’єктивно унеможливлюють відвідування закладів освіти”, – зазначив т.в.о. Міністра освіти і науки Сергій Шкарлет. 

Дистанційна форма здобуття освіти залишається виключно добровільною і потребує подання відповідної заяви про зарахування/переведення від батьків. Але відтепер для навчання за дистанційною формою учням не потрібно мати високий рівень навчання (10-12 балів) – таку можливість має будь-який учень для реалізації індивідуальної освітньої траєкторії.

Технології дистанційного навчання в різних формах здобуття освіти (денній, вечірній, педагогічному патронажі тощо) можуть використовуватися для проведення оцінювання, консультацій, вивчення окремих тем з предмета. 

Також їх можна використовувати для надання додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг для осіб з особливими освітніми потребами, якщо в населеному пункті, де проживає учень, відсутні відповідні фахівці, що надають такі послуги. 

Технології дистанційного навчання дозволяють продовжувати освітній процес під час карантину та інших надзвичайних обставин (без переведення учнів на дистанційну форму).

У документі також врегульовано можливість організації змішаного навчання. Заклад освіти може визначити такий режим роботи, за якого учні почергово відвідують заклад освіти для очних занять, решту часу навчаючись дистанційно.

Положення передбачає, що обов’язково мають враховуватися інтереси учнів під час дистанційного навчання:

  • організація освітнього процесу має забезпечувати регулярну та змістовну взаємодію вчителів з учнями;
  • під час дистанційного навчання мають створюватися умови для забезпечення повноцінної участі в освітньому процесі осіб з ООП з обов’язковим урахуванням індивідуальної програми розвитку;
  • заклад освіти забезпечує регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також за потреби надання їм підтримки в освітньому процесі;
  • для учнів, які не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин, заклад забезпечує використання інших засобів комунікації, доступних для учнів – телефонного, поштового зв'язку тощо;
  • організація освітнього процесу обов’язково здійснюється з дотриманням вимог щодо захисту персональних даних, а також санітарних правил і норм щодо формування розкладу навчальних занять, вправ для очей та постави, безперервної тривалості навчальної діяльності з технічними засобами навчання, часу для виконання домашніх завдань тощо. 

З метою забезпечення прав педпрацівників у Положенні вказано, що організація дистанційного навчання має здійснюватися у межах їх робочого часу.

У межах своєї автономії заклад освіти самостійно визначатиме механізм моніторингу і контролю якості дистанційного навчання в закладі освіти. Спосіб, у який керівник закладу здійснюватиме контроль за виконанням освітніх програм учнями та педпрацівниками, схвалюватиме педрада.

Нагадаємо, Уряд рекомендував закладам загальної середньої освіти встановити канікули з 15 до 30 жовтня, а у наступний період передбачити можливий перехід на дистанційне і змішане навчання з урахуванням епідеміологічної ситуації.

 

 


Я к навчати та оцінювати учнів 1-4 класів під час дистанційного та змішаного навчання – оприлюднено третій модуль онлайн-курсу для вчителів 

Як навчати та оцінювати учнів 1-4 класів під час дистанційного та змішаного навчання – оприлюднено третій модуль онлайн-курсу для вчителів Сьогодні, 8 вересня 2020 року, оприлюднено третій модуль онлайн-курсу про дистанційне та змішане навчання у школах і профтехах. Модуль присвячено методам навчання молодших школярів під час дистанційного та змішаного форматів, пройти його вже можна за посиланням.

Заняття модуля розкривають особливості оцінювання учнів 1-4 класів під час дистанційного та змішаного форматів навчання та описують підходи до формування компетентностей молодших школярів.

Модуль містить інтерактивні вправи, тестові завдання та корисні матеріали, зокрема – шаблони розкладу занять під час дистанційного та змішаного форматів. Наприкінці модуля учасники пройдуть підсумковий тест. 

Наступний модуль – про методи навчання у дистанційному та змішаному форматі для школярів основної та старшої школи – з’явиться у доступі за тиждень, 15 вересня. 

Нагадаємо, онлайн-курс про дистанційне і змішане навчання для педагогів і керівників закладів загальної середньої та професійно-технічної освіти стартував 25 серпня 2020 року.  

Курс розроблений МОН спільно зі студією онлайн-освіти EdEra за підтримки Швейцарії в рамках Швейцарсько-українського проєкту DECIDE – “Децентралізація для розвитку демократичної освіти”, який впроваджується Консорціумом ГО “DOCCU - Розвиток громадянських компетентностей в Україні” та Цюріхського педагогічного університету (PH Zurich, Швейцарія).

При підготовці курсу використані матеріали посібника “Організація дистанційного навчання в школі. Методичні рекомендації”, розробленого ГО “Смарт освіта” за підтримки Міжнародного фонду “Відродження”.

За матеріалами Міністерства освіти і науки України


 ЯК ДІЯТИ У ВИПАДКУ ПІДОЗРИ АБО ПІДТВЕРДЖЕНОЇ ХВОРОБИ COVID-19 В УЧНЯ АБО ПРАЦІВНИКА ШКОЛИ – МОН РОЗРОБИЛО АЛГОРИТМ ДЛЯ ДИРЕКТОРІВ 

 Якщо в учня виявлено ознаки гострого респіраторного захворювання, його необхідно ізолювати у спеціальному приміщенні школи й невідкладно зв’язатись із батьками, а якщо COVID-19 підтвердився, клас такого учня направляється на самоізоляцію і переходить на дистанційне навчання. Про це йдеться у рекомендованому алгоритмі дій у разі виявлення в учня або працівника школи ознак гострого респіраторного захворювання, оприлюдненому на сайті МОН сьогодні, 31 серпня 2020 року. 

Якщо в учня виявлено ознаки гострого респіраторного захворювання, його необхідно направити до спеціально відведеного приміщення школи у супроводі уповноваженої особи та невідкладно поінформувати про випадок батьків або законних представників. 

У разі, якщо дитина налякана, працівник закладу, який супроводжує таку дитину, має заспокоїти її та залишатись із нею в окремому приміщенні, яке добре провітрюється, не знімати маску і дотримуватись дистанції.

Медичний працівник або уповноважена особа телефонує батькам або сімейному лікарю, за потреби викликає швидку допомогу та відправляє дитину додому з її батьками або представниками. Крім того, медичний працівник або уповноважена особа має надіслати екстрене повідомлення про підозру на захворювання до лабораторного центру, зареєструвати випадок, в подальшому співпрацювати з епідеміологами й допомогти визначити коло контактних осіб.

Якщо в учня підтвердився COVID-19, клас, в якому навчається такий учень, необхідно направити на самоізоляцію і організувати для нього дистанційне навчання. Якщо захворювання підтвердилось і в контактних осіб хворого учня, директор школи може ухвалити рішення про перехід на дистанційне навчання кількох класів або всієї школи залежно від кількості підтверджених випадків.

Важливо не розголошувати імені хворого учня або того, в кого підозрюють COVID-19 – це питання лікарської таємниці та убезпечення від можливого булінгу і стигматизації через коронавірусну хворобу.

Якщо на COVID-19 захворів учитель або працівник закладу освіти, працівники, які перебували в контакті з хворою особою, не виходять на роботу та невідкладно звертаються за медичною допомогою. 

У випадку, якщо температура або ознаки гострого респіраторного захворювання з’явились у працівника під час роботи, він має невідкладно залишити школу і звернутись до закладу охорони здоров’я за медичною допомогою. У приміщенні, де знаходився хворий вчитель, слід провести провітрювання та дезінфекцію поза графіком. 

Нагадаємо, МОН спільно з Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) запускає інформаційну кампанію «Школо, ми готові». Мета кампанії – проінформувати  вчителів і адміністраторів шкіл, учнів та батьків про правила та умови безпечного навчання в умовах пандемії COVID-19 у навчальному році 2020/2021.


Матеріали для 3-4 класів, поради вчителю і готові завдання – оновлено онлайн-платформу для вчителів англійської мови у початкових класах

 Міністерство освіти і науки України спільно з Британською Радою, Cambridge University Press та Cambridge Assessment English запустило оновлену онлайн-платформу для підвищення кваліфікації вчителів англійської мови у початкових класах – Ukrainian English Language Teacher Learning Platform.

“Ми вдячні нашим партнерам – Британській Раді, Cambridge University Press та Cambridge Assessment English – за систематичну підтримку професійного розвитку вчителів англійської мови. З моменту створення платформи у 2018 році нею вже скористались понад 20 000 вчителів – це яскравий показник інтересу до платформи і необхідності в ній”, – зазначила т.в.о. Міністра освіти і науки України Любомира Мандзій.

Платформа містить навчальний курс та добірку ресурсів для вдосконалення професійної майстерності педагогів. Окрім доступних раніше ресурсів, тепер на ній з’явилися матеріали, які допоможуть викладати англійську також учням 3-х та 4-х класів.

У новому розділі “Документи”, зокрема, розміщено:

  • навчальні програми з іноземних мов для 1-4 класів з посиланнями на ресурси, які можна використовувати під час навчання;
  • шкалу життєвих компетентностей “Cambridge Framework for Life Competencies” з описом умінь учнів у рамках компетентностей, детальним описом очікуваних результатів навчання на кінець 4 класу, практичними порадами вчителю та готовими завданнями;
  • дорожню карту, яка співставляє кожен онлайн-ресурс від Британської Ради, Cambridge University Press та Cambridge Assessment English відповідно до тем програми НУШ та розвитку мовленнєвих умінь учнів.

Можливостями онлайн-платформи також можуть користуватись і нові вчителі – для них першим етапом буде онлайн-курс із методики. Після ознайомлення з матеріалами та проходження тесту вчителі зможуть отримати відповідний сертифікат про проходження курсу, який зараховує п’ять годин навчання з підвищення кваліфікації до професійного портфоліо.

Довідково. Платформа Ukrainian English Language Teacher Learning Platform є онлайн-частиною програми Міністерства освіти і науки України з підготовки вчителів англійської мови для успішної реалізації реформи НУШ у початковій школі.

За матеріалами Міністерства освіти і науки України


Для вчителів створили підручник з дистанційного навчання

Огляд основних інструментів для організації дистанційного навчання, рекомендації щодо того, як скласти розклад, налаштувати режим роботи вчителя/вчительки та зворотній зв’язок з учнями, а також про особливості оцінювання та контролю під час карантину. Про це та інші рекомендації, корисні для організації дистанційного навчання у молодшій, основній та старшій школі, ви можете прочитати у посібнику, підготовленому ГО “Смарт освіта” й Міністерством освіти і науки та оприлюдненому сьогодні, 6 травня 2020 року.

“Цей посібник – відповідь на пандемію коронавірусу і вимушений карантин в українських школах. Наші діти вже майже 2 місяці не мають змоги відвідувати школи, а вчителі та вчительки прискорено опановують технології та підходи дистанційного навчання. Цей період став викликом, але й хорошим досвідом для наших освітян. У посібнику ми узагальнили найкращі практики, які можуть стати корисними для педагогів. Ми впевнені, що рекомендації наших методисток, а також досвід багатьох учителів/учительок-практиків не лише будуть корисними для дистанційного закінчення 2019/2020 навчального року, а й стануть джерелом цікавих ідей для очного навчання”, – зазначає співзасновниця ГО “Смарт освіта” Іванна Коберник.

Наразі Міністерство освіти і науки України працює над оновленням Положення про дистанційне навчання. Досвід карантину, спричиненого епідемією коронавірусної інфекції (COVID-19), має лягти в основу нового документа.

Посібник складається з двох частин: 

  • Загальних принципів та інструментів дистанційного навчання,
  • Методичних рекомендацій з дистанційного навчання для школярів різного віку - початкової, основної та старшої школи.

У першій частині вчителі знайдуть докладний огляд основних принципів дистанційного навчання, поширених вебресурсів, таких як Moodlе,  Google Classroom, Zoom тощо. У посібнику є докладний опис інструментів для організації дистанційного навчання – використання відеоресурсів, онлайн-дошок, тестів та інструментів оцінювання, а також рекомендації щодо дотримання академічної доброчесності і запобігання списування в дистанційному навчанні.

У другій частині посібника йдеться про налаштування різних режимів організації дистанційного навчання, розміщено поради щодо того, як сформувати розклад та графік роботи вчителя, а також організувати навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Посібник було підготовлено за підтримки Міжнародного фонду “Відродження”.

За матеріалами Міністерства освіти і науки України