Відділ освіти Хустської районної державної адміністрації

Ділимось досвідом роботи

ПРОФЕСІЙНА МАЙСТЕРНІСТЬ УЧИТЕЛЯ У ФОРМАТІ НОВОГО МИСЛЕННЯ

Творчість - це не сума знань, а особлива спрямованість інтелекту, особливий взаємозв'язок між інтелектуальним життям особистості й проявом її сил в активній діяльності.

В.Сухомлинський.

Під таким епіграфом пройшло засідання творчої групи вчителів української мови та літератури, на яке зібралися незвичайно позитивні колеги Хустського району. Вчителі ознайомилися з планом роботи творчої групи в період адаптивного карантину та з професійною майстерністю вчителя у форматі нового мислення. Розглянули чотиривимірну модель освіти, яка має чотири виміри навчання:

  • учитися знати (пізнавати, вчитися);
  • учитися застосовувати знання (діяти);
  • учитися бути (жити у злагоді з собою);
  • учитися жити разом (жити у мирі та злагоді з іншими).

Методист РМК Подолей Н.М. провела інтерактивні ігри з вчителями: "Скринька бажань",

"Що собі подарувати", "Кошик порад".

Кожна така зустріч залишає приємні спогади про спілкування і переростає в справжнє джерело творчості.

  

  

Відбулася онлайн-конференція педагогічних працівників Хустського району

 Серпнева нарада – це підведення підсумків за минулий навчальний рік, визначення перспективних планів роботи педагогів на новий навчальний рік. 

27 серпня 2020 року о 1000 год. у режимі відеоконференцзв’язку (програма ZOOM)  відбулася онлайн-конференція педагогічних працівників Хустського району щодо організації освітнього процесу  у 2020-2021 н. р. в умовах адаптивного карантину. Під час її проведення начальник відділу освіти Хустської РДА Калинич М.М. акцентував увагу присутніх на досягненнях закладів освіти в минулому навчальному році, окреслив основні завдання на наступний. Про тимчасові рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів у закладах освіти в умовах адаптивного карантину розповіла Ковач Г.А., головний спеціаліст відділу державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Хустського районного управління Головного управління Держспоживслужби в Закарпатській області.

Розглянули учасники онлайн-конференції кандидатури з числа педагогічних працівників району для нагородження обласною премією ім. Августина Волошина: Деяка Василя Івановича, директора Дитячо-юнацької спортивної школи, та Андьол Олени Юріївни, методиста районного методичного кабінету відділу освіти. Враховуючи результати голосування(81,5%), вирішено представити кандидатуру Андьол О.Ю., методиста РМК відділу освіти Хустської РДА Закарпатської області, для нагородження обласною премією імені Августина Волошина.

Рішення конференції педагогічних працівників відділу освіти Хустської РДА

Семінар - практикум для ЗДНВР "Інноваційні підходи до організації та проведення педагогічної ради"

 Семінар-практикум для ЗДНВР "Інноваційні підходи до організації та проведення педагогічної ради" відбувся на базі районного методичного кабінету 22 листопада 2018 року.

 Досвідом роботи ділилися заступники директорів з навчально-виховної роботи Золотарівської ЗОШ I-III ст. Попович Н.А. та Драгівської ЗОШ I-III ст. Росоха О.С.

   

   

   

   

   

   

   

 

 Семінар щодо атестації професійних закладів проведений директором НМЦПТО в Закарпатській області Слюсаревою О.В. та методистом Савченко Т.Л. на базі Горінчівської МНВК 15.11.2018 року за участю директорів Горінчівського МНВК, Тернівського МНВК та Калинівського МНВК.

    

 

 06 листопада 2018 р. Липчанська ЗОШ I-III ст. радо приймала гостей: у стінах школи зібрались вчителі інформатики ЗЗСО Хустського району, щоб перейняти досвід своїх колег, поглибити свої знання в сучасному світі інформатики,набути практичних навичок.

 Семінар на тему "Хмарні сервіси на уроках інформатики" проходив під керівництвом методиста районного методичного кабінету Шевері М.Й. та голови РМО вчителів інформатики Алексовича В.Ю. Учні школи креативно зустріли вчителів, об'єднавши їх за допомогою різнокольорових браслетиків у групи та ознайомивши з програмою семінару.

 Розпочала роботу семінару директор школи М.І.Молнар, яка презентувала вчительсько-учнівський колектив. Ознайомила з історією школи, матеріальною базою, досягненнями та напрямками роботи. Заступник директора з навчально-виховної роботи Сікора О.О. за допомогою відеоролика представила присутнім вчителів інформатики школи та особливостями викладання предмету в закладі.

 Учні 10-А класу під керівництвом вчителя інформатики Сікори О.О. презентували проект "Липча - на карті Хустщини", реалізований у хмарному середовищі. У ньому школярі розповіли про історію, природну красу, Липчанське навчально-виробниче лісництво, талановитих людей та духовне життя села. На завершення вони презентували результати опитування мешканців с. Липча "Чи є майбутнє у рідного села?"

 На високому методичному рівні вчитель інформатики Грицак В.І. провела показовий, нестандартний урок-подорож віртуальним музеєм Майбутнього з учнями 7-А класу на тему: "Розв'язування вправ у середовищі табличного процесора". У ході віртуальної екскурсії учні розглядали експонати і виконували завдання у "Питальній", "Кросвордній", "Процесорній", "Результативній", "Практичній", "Пазловій" залі та залі "Успіху". Учитель використала групову та індивідуальну форми роботи. Впродовж заняття учні були активні, виконували різноманітні завдання, робили висновки і, відповідно, продемонстрували добрі результати. Грицак В.І. показала на практиці використання безкоштовних хмарних інтернет-сервісів для створення онлайнових дидактичних матеріалів: пазлів, кросвордів, тестів тощо.

 Надзвичайну артистичність, відмінні знання виявили учні 4-В класу під час проведення веб-квесту на тему: "Операція порятунок" з вчителем інформатики Баран С.Ю. Серйозних вчителів-інформатиків заворожив талановитий спів, запальні танці, цікавий сюжет та гарні декорації патріотичного веб-квесту. Головні герої - юні козаки показали відвагу, мужність та кмітливість. Важливо те, що вчитель показала велику роль використання хмарних сервісів для покращення якості навчально-виховного процесу.

 "Безумство - діяти по-старому і чекати на нові результати", - вважає вчитель інформатики Липчанської ЗОШ I-III ст. Сікора О.О. Саме тому з метою удосконалення педагогічної майстерності та розширення використання хмарних сервісів на уроках інформатики вчитель провела майстер-клас на тему: "GoogleДиск для чайників". Гості з цікавістю виконували завдання, створювали дидактичні вправи, розробляли сайт, знайомилися з новими додатками хмарних сервісів. На завершення вчитель роз'яснила методику використання хмарних сервісів та педагогічних технологій.

 Підводячи підсумки, Шеверя М.Й. і Алексович В.Ю. висловили подяку адміністрації, колективу школи за добре організовану роботу семінару. У дружній атмосфері вчителі інформатики району мали змогу обмінятися думками та пропозиціями, адже вони почерпнули для своєї роботи безліч цікавих і корисних ідей.

 

ЗДНВР Липчанської ЗОШ I-III ст. Сікаро О.О.

методист РМК Шеверя М.Й.

   

   

   

   

   

   

   

   

   

 

 

24.05.2018 року було проведено нараду заступників директорів з виховної роботи закладів загальної середньої освіти Хустського району, щодо підсумків виховної роботи у навчальних закладах за 2017/2018 н.р. та ведення ділової документації, що регламентує виховну роботу. У ході наради було розглянуто перспективні й поточні питання виховної роботи школи, раціональні та ефективні форми організації виховного процесу.

     

Сучасні підходи

до профілактичної роботи з девіантної поведінки учнівської молоді

 

14.03.2018 року проведено спільну нараду заступників директорів з виховної роботи та соціальними педагогами закладів загальної середньої освіти Хустського району „Про сучасні підходи до профілактичної роботи з девіантної поведінки учнів” за участі начальник служби у справах дітей Хустської районної державної адміністрації Вайнраух Л.Й., методисти районного методичного кабінету відділу освіти, молоді та спорту Прокопцянич І.В. та Подолей Н.М., в.о. начальника інклюзивно - ресурного центру Хустської районної ради Борисевич Л.П.

Мета наради: вироблення цілеспрямованої системної роботи з питань соціального захисту, профілактики злочинності та правопорушень серед учнів, надання методичної допомоги із зазначених питань педагогічним працівникам закладів загальної середньої освіти району. Формування у дітей підліткового віку імунітету до негативних впливів оточуючого середовища, попередження асоціальної спрямованості, їхньої антигромадської поведінки і перебудови ставлення учнів до оточуючої дійсності в процесі перевиховання.

З висвітленням питання про профілактику девіантної поведінки учнівської молоді виступила в.о. начальника інклюзивно - ресурного центру Хустської районної ради Борисевич Л.П.

Про особистністний підхід у роботі з підлітками, схильними до девіантної поведінки поділилася Фізер Т.І., голова постійно – діючого семінару заступників директорів з виховної роботи закладів загальної середньої освіти Хустського району.

Вайнраух Л.Й., начальник служби у справах дітей Хустської районної державної адміністрації, наголосила учасникам наради щодо взаємодії закладів освіти та служби у справах дітей Хустського району з питань подолання дитячої бездоглядності та правопорушень.

Про реалізацію районної Програми сімейної, демографічної, гендерної політики, попередження насильства в сім’ї та протидії торгівлі людьми на 2016 – 2020 роки розповіла головний спеціаліст відділу освіти, молоді та спорту Хустської районної державної адміністрації Антал Л.Д., ознайомила присутніх з інформативними матеріалами та підвела підсумки наради.

                                                                                                                                    

Фізер Тамара Іванівна,

голова постійно – діючого семінару

заступників директорів з виховної роботи

закладів загальної середньої освіти Хустського району

   

   

   

   

 

Здоровий спосіб життя, запобігання поширенню тютюнокуріння, наркоманії та вживання алкогольних напоїв серед учнівської молоді

 

 З метою вироблення цілеспрямованої системної роботи щодо формування у підростаючого покоління навичок здорового способу життя, запобігання негативних наслідків від вживання наркотичних, тютюнових та алкогольних виробів 25 квітня 2017 року проведено спільну нараду заступників директорів з виховної роботи, соціальними педагогами, практичними психологами закладів загальної середньої освіти Хустського району.

 У засіданні взяли участь: Дубляк Василь Степанович - начальник ювенальної поліції відділу Хустського відділу поліції головного управління національної поліції в Закарпатській області, Яким Наталія Степанівна – заступник головного лікаря Хустського районного центру медико-санітарної допомоги, Вайнраух Любов Йосипівна - начальник служби у справах дітей Хустської районної державної адміністрації, Борисевич Людмила Петрівна, в.о. начальника інклюзивно - ресурного центру Хустської районної ради, Шевляков Олександр Олександрович - директор Рокосівської ЗОШ І – ІІІ ступенів.

 Головуюча  наради, головний спеціаліст відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації Антал Любов Дмитрівна ознайомила всіх із порядком денним і відмітила, що відповідно до Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти „Нова українська школа” на період до 2029 року, яка схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 988-р, навчальний заклад має впроваджувати демократичну культуру через вироблення відповідних процедур для захисту прав дитини і формування демократичних цінностей: захищати права дитини, стати місцем, безпечним для дитини, і йдеться не лише про фізичну безпеку, а й про атмосферу довіри і взаємоповаги, де немає насильства та дискримінації. 

 Превентивне виховання має бути цілеспрямованою системою заходів правового, психолого-педагогічного, соціально-медичного, освітнього, інформаційно-освітнього та організаційного характеру, спрямованих на формування позитивних соціальних установок, запобігання вживанню наркотичних речовин, алкогольних напоїв, тютюнокуріння, відвернення суїцидів та формування навичок у неповнолітніх до здорового способу життя

 Аналіз правопорушень, вчинених неповнолітніми, свідчить, що основними причинами протиправних дій є недостатній життєвий досвід, схильність до наслідування дорослих, не завжди позитивний вплив на дітей оточуючого середовища, намагання звільнитися від опіки з боку батьків, віра в безкарність, недостатній рівень самокритичного ставлення до власних вчинків, хибна оцінка складних життєвих ситуацій тощо.

 В результаті підведення підсумків наради було прийняте рішення:

1. Налагодити ефективне інформування відділу освіти, органів внутрішніх справ, служби у справах дітей, охорони здоров`я,  інших зацікавлених відомств, батьківської громадськості про скоєні злочини, правопорушення неповнолітніми та взаємодію щодо попередження учнівської злочинності, шкідливих звичок, жорстокого поводження з дітьми, алкогольного отруєння, формування здорового способу життя та дотримання чинного законодавства, спрямованого на захист суспільної моралі.

2. Пропонувати органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування:

- посилити відповідальність батьків та осіб, що їх замінюють, за неналежне виховання дітей, порушення їх прав, жорстоке поводження, залучення до жебракування;

- запровадити обмеження щодо перебування неповнолітніх без супроводу батьків у вечірній час поза місцем проживання;

- вести контроль: щодо заборони продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів неповнолітнім у розважальних об’єктах (кафе, барах, ресторанах, дискотеках, магазинах, АВС); розміщення торгівельних точок, які здійснюють роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами з дотриманням відстані від навчальних закладів відповідно до вимог законодавства; недопущення надання дозволів підприємцям та юридичним особам на розташування торгово-розважальних закладів на відстані не менше 400 метрів від навчальних закладів;

- здійснювати рейди-перевірки підприємств торгівлі стосовно реалізації алкогольних, тютюнових виробів та рейди-перевірки перебування дітей у громадських місцях після 22.00 години, щодо відпуску їм алкогольних та тютюнових виробів.

  1. Керівникам закладів освіти:
    1. Забезпечити дотримання визначених законодавством обмежень щодо споживання алкогольних напоїв, наркотичних засобів та тютюнових виробів, особливо в частині заборони їх споживання у закладі.
    2. Обговорювати на нарадах, колегіях, педагогічних радах у закладах освіти і методичних об’єднаннях  класних керівників ефективність діяльності педагогічних колективів щодо проведення роботи з питань формування здорового способу життя та шкідливого впливу на здоров’я дітей алкоголю, тютюну, наркотичних речовин і приймати відповідні рішення.
    3. Організувати педагогічну просвіту батьків з використанням сучасних форм і методів та активне залучення їх до профілактичної роботи щодо запобігання шкідливих звичок та залежностей.
    4. Розміщувати на інформаційних стендах у закладах загальної середньої освіти матеріали про шкідливі наслідки для здоров’я людини вживання тютюнових виробів, практичні поради щодо здорового способу життя, рекомендації щодо відмови від вживання тютюнових виробів.
    5. Забезпечити своєчасне виявлення дітей, які опинилися у складних життєвих умовах, їх облік, систематичну перевірку умов утримання і виховання неповнолітніх та постійно проводити індивідуальну роботу з метою недопущення вживання та розповсюдження алкогольних і наркотичних засобів серед учнів. 
    6. Вести чіткий контроль щодо відвідування занять учнями.
    7. Провести заходи щодо антинікотинової інформаційно-освітньої та профілактичної роботи із запрошенням представників громадських організацій, працівників охорони здоров’я, соціальних служб для молоді.
    8. Забезпечити систематичну роботу з батьківською громадскістю з питань виконання чинного законодавства України щодо відповідальності за збереження життя та здоров'я дітей.
    9. Проводити батьківські збори із залученням медичних працівників з питань просвіти та вироблення спільних дій щодо запобігання тютюнопаління та вживання наркотичних і алкогольних речовин серед учнівської молоді.

2.10. Організовувати і проводити рейди-перевірки щодо недопущення продажу дітям тютюнових та алкогольних виробів, дотримання продавцями законодавства з цього питання спільно із іншими структурними службами (за згодою).

2.11. Зібрати до 01.06.2018 року інформативні дані про розташування торговельних закладів, які здійснюють торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами поблизу закладів освіти району.

3. Інклюзивно - ресурному центру Хустської районної ради організувати проведення практичних семінарів для практичних психологів і соціальних педагогів  з питань організації у закладах освіти роботи щодо запобігання поширенню тютюнокуріння, наркоманії та вживання алкогольних напоїв серед учнівської молоді  та проведення інформаційно-освітньої роботи.

 

Рошко Мирослава Михайлівна,

ЗДВР Вишківського навчально-виховного комплексу

„загальноосвітнього навчального закладу І – ІІІ ст. – дошкільного навчального закладу”

імені Ференца Келчеі